Skvosty

 











Možná už jste viděli na mém IG, že jsem vydražila ozdoby, po kterých jsem roky toužila. Jednak se objevují málokdy a pak jsou drahé. Souhrou náhod, kterou nebudu prozrazovat (aneb náhoda přeje připraveným) jsem je koupila za víc než slušnou cenu. Jsou to ty plechové, Gablonz/kolem roku 1850.

Pak jsem ještě dražila další ozdoby a přišly mi v této historické krabici. Bohužel majitel je nezabalil úplně dobře, takže některé nepřežily. To mě vždycky mrzí. 

Snažím se teď svoji sbírku trochu zorganizovat, ale vždycky když otevřu nějakou krabici, tak se hlavně kochám. Kolikrát jsem překvapená, co vlastně mám.

U nás už jede vánoční nálada, co si neužiju teď, už nestihnu. Ráda bych se jela podívat na nějaký vánoční trh třeba do Německa, pak chci do výrobny ozdob, na výstavy ozdob atd. Asi všechno nestihnu, ale ráda bych aspoň něco.

Vášeň je vášeň.

7 komentářů:

  1. Ty první ozdoby jsou krásné.... na stole vypadají skoro jako vzor nějaké barokní látky.
    Lucie, chtěla jsem se zeptat ohledně těch rozhovorů v Marianne Bydlení - kdysi jste avizovala , že jeden z nich bude s Ditou Pecháčkovou, podle témat to vypadalo zajímavě, ale já jsem ho nikdy nikde nečetla - nebo se mýlím? Díky, Kamila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kamilo, Dita se nakonec rozhodla svůj byt nepublikovat. Škoda. Tři hotové rozhovory mám v šuplíku, kdy majitelky z různých důvodů nesvolily k focení. Mrzí mě to moc.

      Vymazat
    2. Odpověď jsem psala já, jen mi skočila do módu anonymní :-)

      Vymazat
  2. Lucko, tak to bych tu měla tip na českou malou výrobnu ozdob. Byli jsme tam v létě na festivalu labutí a byli jsme nadšený všichni !
    www.koulier.cz
    Součástí je i prodejna ozdob ;-)
    Jinak gratuluji k vytouženým ozdobám!
    Mě se konečně v sobotu podařilo konečně po letech hledání koupit pěknou špičku na stromeček. :-)
    Vánoce mohou začít. ;-)


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hurá! Koulier znám, miluju všechny výrobny ozdob a moc jim přeju, aby se na trhu udržely. Je to národní skvost.

      Vymazat
  3. koulier .... jedinečné ..... exkurze do výroby i možnost si ozdůbku sami nazdobit .... ještě že to máme dva kiláky od domu :)

    OdpovědětVymazat
  4. V Roztokách u Prahy začala výstava historických vánočních ozdob. Píšou:
    Celá kolekce pochází ze sbírky Jitky Mrkosové ze Šumperka. Sbírka je neuvěřitelná a některé ozdoby jsme ještě neviděli ani my v muzeu 🙃
    Komentované prohlídky se konají v rámci Adventní neděle + DESIGN LOCK 4. prosince od 11, 13 a 15 hod.
    Výstavou vás provedou sběratelka Jitka Mrkosová a kurátorka Marcela Šášinková ⭐️
    Výstava Historické vánoční ozdoby tentokrát ze sbírky Jitky Mrkosové se koná od 25. listopadu do 19. února 2023.

    OdpovědětVymazat