Výstava, která byla



Dnes repete. Znovu do Libčic nad Vltavou, cestou dobrý oběd. Tentokrát máme vstupenky přes internet a koná se komentovaná výstava. Prostory krásné, výstava malinká. Vlastně jen kresby sester, což mi ale nevadí, protože jsem naživo ještě nikdy neviděla žádný jejich obraz. Jsou prý hlavně v soukromých sbírkách a galeriích.
Jediné, co opravdu bylo hodně od věci, bylo právě komentování, na které jsem se těšila. Nebyla tam kurátorka, ale nějaká veselá, příjemná, udržovaná paní, která ovšem komentovala stylem televizních estrád z osmdesátek. O umělkyních mluvila jako o "holkách", znalosti o nich uvozovala snad v každý větě slovem "prý". Během výkladu často mluvila o svém malování, že ona by to takhle nezvládla, že by to namalovala takhle a takhle. 
Navíc v životopisných datech měla chyby, její znalosti se rovnaly přečtení jednoho článku. Je mi to moc líto, paní opravdu sympatická, ale tohle je běs. 
Díla umělkyň, jejichž aukční cena začíná na milionu, by si přece jen zasloužila trochu erudovanější přístup. Nového jsem se nedozvěděla vůbec nic. Doufala jsem, že si tam budu moct koupit monografii, která je vyprodaná, ale nebyl tam ke koupi žádný materiál. Taky tam nebyly žádné fotky z jejich života, korespondence, cokoli … velká škoda. 
Potřetí tam se mnou prý rodina už nepojede :)


2 komentáře:

  1. Byla jsem v roce 2000 na jejich retrospektivní výstavě ve Veletržním paláci. Zasloužily by si zase nějakou obsáhlejší výstavu. Moc ráda bych ty obrazy zase viděla. Kl.

    OdpovědětVymazat
  2. V Karlových Varech máme několik jejich obrazů a jsou ...monumentální, přitom velice intimní, monochromatické, jakoby uhnětený z hlíny a prachu kladenských hutí, sestersky podobné, přitom velmi odlišné, neuvěřitelně nabité energií, zážitek, kdykoliv je vidím znovu:)

    OdpovědětVymazat