1989 - 2019

Image result for revoluce 1989"



12 komentářů:

  1. Já se v té době měla dobře,obchody u nás až na nějaké občasné výpadky určitého druhu zboží byly plné,žádné prázdné regály se nekonaly,v KSČ jsem nebyla a svatbu i křest mých dětí jsem měla v kostele,hodně lidí dnes lituje,že tehdy zvonilo klíči,dnes jsou tihle demonstranti placeni za jejich účast...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem v té době žila a vychovávala děti, nelituju změny a na demonstrace chodím, protože to tak cítím a neznám nikoho, kdo by za to byl placený.

      Vymazat
    2. Taky neznám nikoho, kdo by za to byl placený. To jsou právě ty dezinformace. Ale chápu, že jim člověk podlehne, když to poměřuje regálama v sámošce. Ani mně za komančů nic nescházelo. Akorát jsem nemohla cestovat, studovat to, co chci, a plánovala jsem emigraci. Neznala jsem žádný cizí filmy, knihy, nemohla jsem říkat, co si doopravdy myslím - jako třeba právě teď. Je jasný, že žít si ve svým malým vesmíru lze, a někomu to stačí. Ale jsou lidi, který maj na víc, chtějí studovat, objevovat, zachraňovat svět … a i když to nejsem zrovna já, svejm dětem to kazit nebudu. Ani jiným dětem ne. Stačilo mi včera vidět film Toman a třásla jsem se ještě o půlnoci.

      Vymazat
    3. Já jsem tedy na demonstraci byla a žádný peníze jsem za to nedostala. Naopak mě to něco málo stálo. Ale dala bych cokoliv za to, aby i moje děti mohly žít ve svobodné zemi a aby věděly, že svobodu si musíme chránit.

      Vymazat
  2. Díky Bohu za svobodu! I když není vše, jak by mělo, jsme svobodní, můžeme si o svém životě rozhodovat sami. Nikdo nám nezakazuje studovat, cestovat, mluvit. Škoda, že tolik lidí zapomíná. A Václav Havel, ten tady velmi chybí....

    OdpovědětVymazat
  3. Také děkuji za svobodu a nechápu první příspěvek, neznám jediného člověka, který by litoval, že před 30 lety zvonil klíči. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já už to možná chápu...možná je právě pisatel onoho příspěvku placený za psaní takových nesmyslů:)))))))))))) pěkný den všem, Lucie

      Vymazat
  4. Vážená paní (příspěvěk v 6.05),nevím kde jste v té době opravdu žila. Je mi 55 let a velmi dobře si pamatuji jak "dobře" jsme se měli. Každý má jako měřítko něco jiného. Ovšem co nejsem schopna pochopit, je ta jistota se kterou tvrdíte, že za účast na demonstracích jsme placeni. Účastním se pokaždé a opravdu mi za to nikdo neplatí. Ale možná právě tohle je pro spoustu lidí nepochopitelné- udělat něco ve svém volném čase a ještě k tomu za to nedostat zaplaceno. Ale, jo, věřím, že bude líp.

    OdpovědětVymazat
  5. Je mi 58 let a na demonstrace jezdím z Vysočiny a ze svého přesvědčení. Vůbec si neumím představit, že půjdu na demonstraci, na kterou mě někdo naláká za peníze a už vůbec si neumím představit, jak by ta demonstrace probíhala, jak bych měla reagovat, na co, kdy? To co se na demonstraci dělo, se nedá naučit. Tam byli lidé, kteří nemají na prvním místě v životě plné regály, ale chtějí od života víc, například svobodu. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Víte proč si lidi myslí , že demonstranti byli placeni? Protože jinak nikdo nechápe , že tam někdo šel dobrovolně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že jsme poslední generace, která uvažuje tímto způsobem. Snad to těm mladejm všechno nestihneme zničit. Hůl na nás!

      Vymazat