Co vy a peřiňák?



Chybí mi.
Generace mých rodičů ho do ložnice kupovala automaticky s postelemi, je i v každém filmu ze socíku. Jeho historie spadá až do starověku. Původně se prý do něj dávalo i oblečení, ale místa bylo málo, tak se peřiňák zvyšoval a zvyšoval, až z něj byla šatní skříň.
Jo, a taky se v něm bezvadně hrálo na schovku.

Dnes už se ale moc nezastýlá, peřiny zůstávají na posteli, což mi moc nevyhovuje, protože nemáme vyloženě ložnici, máme prostě pokoje, a v těch jsme i přes den. Máme sice šuplíky pod některými postelemi, ale nestačí to. Takže jsem se začala poohlížet po peřiňáku a s údivem jsem zjistila, že to teda žádnej hit není. I pinterest skoro mlčí. 
Ty současný kusy ala bedna se mi nelíbí vůbec, proutěný mega koš nechci, snad největší výběr je v bazarech. Nejvíc se mi líbí retro kousky, některé jsou i za odvoz, ale to by znamenalo renovaci. Nebo si koupit zachovalej či zrestaurovanej skvost. Třeba Brusel nebo Tatru.

A co vy? Máte peřiňák?
A mohla bych ho vidět?



/zdroj vše sbazar/

16 komentářů:

  1. Jo,jo peřiňák,ten snad byl v každé domácnosti.Pamatuji si, že jako dítě jsem v něm dokonce i na návštěvě spala 😉 Už nějak peřiňáky nefrčí🙄 Já to doma řeším přehozem přes postel.Tak ať se zadaří!

    OdpovědětVymazat
  2. Moje mamka ho má doteď, a peřiny ráno větrá a pak zastýlá:-) jako děti jsme z něj měly domeček, schovku nebo tam narvaly mladšího sourozence za trest a sedly jsme na víko a nechaly se prosit...joo ai na studentských kolejích byly:-) Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Letos mi bude 36. Perinak mela babi, druha babi. Kdyz jsem byla jeste stredni skolou povinna, tak jsem si kazdy den zastylala periny do uloznyho prostoru pod valendu. Pak v dospelejsim pokoji s letistem do velkeho supliku ve stare satni skrini.. po odstehovani z domova a nastupu na vejsku periny zustaly na posteli a jsou tam dodnes. Diky za milou vzpominku, i mne se cista postel libila a vyhovovala..ted usilovne premyslym, jaka by to byla zmena tento zvyk opet zaradit do repertoaru a zda budu, bych mela, odvahu.

    OdpovědětVymazat
  4. Peřiňák mám a funkční - deky pro návštěvy v něm odpočívají. Jinak zastýlám, aby větralo... Ne vše, co bylo za našich časů normální, bylo špatné... Prima dny z Jizerek přeje Olina

    OdpovědětVymazat
  5. Peřiňáč jsem měli doma. Pamatuji, že v pubertě najednou nebyl (už si nepamatuji proč zmizel), ale časem se vrátil zpět nový - přála jsem si ho na narozeniny. Kromě peřin jsem ho využívala jako opěradlo při čtení knih v posteli, jako odkládací plochu...
    Je fakt ten, že jsem byla skromná holka, na narozeniny jsem si většinou přála to, co doma chybělo/odešlo. Takže jsem dostala třeba i nový koš na prádlo ;-) .
    Tento peřiňáč má nyní místo na chalupě, jen ho nevyužívám kvůli vlhkosti.
    Kdybych měla místo doma, hned by tady našel uplatnění.

    OdpovědětVymazat
  6. peřiňák doma máme,velký, jsou v něm uložené rezervní polštáře a štepdeky - jinak jenom stelu s přehozem....

    OdpovědětVymazat
  7. Za mladomanželskú socíkovskú pôžičku som si nechala u košíkara urbiť dva koše: jeden široký, vysoký oválny s deklom na periny a jeden vysoký, štíhly, okrúhly s deklom na špinavé šatstvo na pranie. Doslúžili, keď sme sa presťahovali sem do domu.
    PS: Tzv retro, teda periňáky zo socíku, ktoré sme mali dva druhy, som už nemohla, nedala...teraz sa mi začínajú zase tieto kúsky páčiť a kôš by som už nechcela.
    Paplóny ukrývam v drôtenom šuplíku v skrini a v truhlici vypletanej z akýchsi pásikov z Ikea.
    Alena

    OdpovědětVymazat
  8. Letos na jaře jsme natřeli peřiňák z garáže, vypadá přesně jako ten na Vaší první fotce. Ukrývá rezervní deky a polštáře, vejde se jich do něho celkem dost. Několikrát jsem si říkala, proč jsem ho nepoužila už dávno.
    Dag

    OdpovědětVymazat
  9. Vsechny zdravim, i my meli za meho detstvi perinace doma. A porad u mamky jsou nekde na pude. Uz je nepouzivame. Libily a libi se mne porad, ale pocitove bych do nich nechtela davat aktualne pouzivane periny - at se pres den vydychaji, vyvetraji. Takze za me spis ulozit do nich povleceni apod. Ale to je kazdeho vec.

    Lucko, na bazaru sezenete ty drive vyrabene, o novych nevim, ze by se delaly, ALE pokud byste chtela, aby byly z noveho materialu, tak se da zkusit jednoduche DIY - mrknete na porad Bydlet jako - v prvni rade tusim delala moje oblibena Sona Malinova (pokud bude cist, timto ji moc zdravim!:-)) pokoj pro maleho chlapce a predelala u toho skrinku z Ikea na perinac. Dokonce byl na koleckach, cimz ziskal jeste mobilitu, zdalo se mne to super. Tak treba vam timto trochu pomuzu v rozhodovani.

    Mejte se krasne, zdravi Katka z Moravskeho krasu

    OdpovědětVymazat
  10. Mám peřiňák z předposlední fotografie, před pár lety jsem ho dostala zdarma z pozůstalosti. Skladují v něm rezervní peřiny. Je to opravdu kvalitní a krásně zpracovaný kus nábytku, který budí nadšení u našich (castých) návštěv. Vřele Vám jej doporučuji. Srdečně zdravím! Petra

    OdpovědětVymazat
  11. Málokdo ví, ale Ikea má peřináč… Je to taková vychytávka za čela postele. Ráda bych hodila odkaz, ale neumím. Lenka z Ovy

    OdpovědětVymazat
  12. Aj tu je jeden Ikea periňák:-)
    https://www.ikea.com/sk/sk/catalog/products/50161321/

    OdpovědětVymazat
  13. https://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/90462360/

    Já myslela toto... jde to za čela postelí Lenka

    OdpovědětVymazat
  14. https://www.facebook.com/groups/352612984924867/

    OdpovědětVymazat
  15. Peřinak mám po babičce a normálně do něj steleme peřiny, protože spíme v obýváku. Miluju ho, sedí mi tu, jak prdel na hrnec. Fotka mi sem nejde přiložit, ale je teda hezčí, než všechny ty z fotek v článku 🙂

    OdpovědětVymazat