Výstava

V pátek odpoledne jsem si sedla k pc a doteď skoro ještě ani nevstala.
Dost jsem neodhadla, kolik práce mě čeká, takže plánované kino neproběhlo ani náhodou.
To mě mrzí nejvíc.
Zítra ráno musím vyrazit aspoň ven se psem, potřebuju vzduch, vítr, zimu, škoda, že už skoro slezl sníh, ten mám taky ráda.

Před týdnem jsem byla na výstavě starých ozdob v Roztokách u Prahy, pocházejí z muzea ve Dvoře Králové. V tomto regionu dodnes jsou dvě sklářské firmy, které navázaly na tradici výroby vánočních ozdob a podle starých vzorů vyrábějí ozdoby i dnes. Protože o tom existuje málo literatury, jezdím na výstavy ráda, často se tam o historii dozvím spoustu nových věcí.
V Roztokách bylo možné si ozdoby koupit, ale všechno už jsou to vlastně repliky těch starých, které sbírám já. Ale je dobře, že Češi se znova nadchli pro české sklo, které vytlačuje umělohmotné ozdoby z Číny. 
Mimochodem vůbec jsem nevěděla, že v 70. letech přijeli do skláren Japonci, aby okoukali a zkopírovali know how výroby ozdob, což se jim povedlo. Začali vyrábět vlastně ty samé ozdoby a česká výroba na několika místech skoro nebo úplně zanikla.

























3 komentáře:

  1. Dobrý den,
    ty neuvěřitelně kýčovité ozdoby s umělohmotným muzikantem jsou nejoblíbenější ozdoby mého dětství a naprosto je miluji!!!!!! Kachna s košíkem, lodička, kominíček. liška … Tu modrou nemám. Moje dcery je svorně nenávidí, ale pro mě jsou to vánoce. Letos mě přinutili k bílým ozdobám, nebylo to ono.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný!
    Možná tam zajedu, ještě mají pár týdnů otevřeno.

    OdpovědětVymazat
  3. Je to prostě nádhera. Koule s vlepem patří dnes k těm nejdražším a figurky jsou moje srdcovka. Mám podobného "turka" a pak ještě další poklady. Martina

    OdpovědětVymazat