Pár knih

Dlouho jsem sem nedala žádné tipy na knížky.
Ale nejsou všechny čtecí, v tom beletristickém slova smyslu.

Kniha je hlavně o současných perličkových ozdobách, ale je tam i pár stran a fotek o historii



Podle návodů si můžete ozdoby i sami vyrobit.
Ale ty nové už pro mě kouzlo nemají.
Spoustě lidem se ale líbí víc, protože jsou takové lesklé a čisté.


Zajímavé povídky.
Přečetla jsem rychle.



První knížka Eleny Ferrante,
ještě než napsala Geniální přítelkyni.
Zajímavý je, jak umí zaujmout hned první stranou.
Talent nevysedíš.
Čtu ve slovenštině, protože jsem ji dostala od slovenské kamarádky.



Román nizozemské spisovatelky Doly de Jongové, která se zachránila před holokaustem emigrací do USA, v roce 1954 její americký nakladatel odmítl jako nemravný a také nizozemská redaktorka ho v první reakci označila za "nestoudný, nepublikovatelný". Když kniha přesto téhož roku v Amsterodamu vyšla, rozpoutala se kolem ní vášnivá polemika. Citlivě a přesvědčivě napsaný příběh však nakonec ohromujícím způsobem zvítězil nejen u literárních kritiků, ale především u čtenářů. Komorní román Strážkyně domácího krbu líčí vztah dvou žen, který balancuje na rozhraní přátelství a lásky. 

Přímá, jednoduchá kniha, na kterou ale pořád myslíte.

Dárek od Stely.
Jednoznačně mě Stela přecenila.
Myslí si asi, že jsem chytřejší, než jsem.
Ale aspoň některé kapitoly snad učtu!





Šumavu jsem darovala tátovi.
Má ji rád.


Na tuhle knihu mě přivedla pondělí
Životopisná kniha o Astrid napsaná napůl pro děti, nebo pro teenagery?
nevím, ale přečetla jsem ji jedním dechem.
Teď ji má Stela.




Pro Stelu.
Štěstí není nikdy dost.


Výborná kniha!
Pokud nerozumíte dnešnímu slangu, poučíte se.
A hlavně pobavíte.



Kuchařka pro Stelu.
Skvělá.
Z jedné strany řeší (zdraví, figuru),
z té druhé hřeší.
Prostě život.
(Ivan by ji chtěl taky.)






6 komentářů:

  1. Slovenština a slovník se mi prolnuly včera. Syn mi poslal nějaký slovenský text, první dva odstavce byly plné anglických profesionalismů,kterým jsem nerozuměla. Ptal se proč. No nejsou česky. Aha, a ty ostatní jo????? Nějak mi úplně nedocvaklo,že čtu ve slovenštině. . Byť poslední slovenskou detektivku jsem četla tak před třiceti lety.. prostě narodila jsem se i umřu jako čechoslovačka.... Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsem na tom úplně stejně. Kupodivu Stela rozumí, máme slovenské kamarády, takže to pro ni problém není. Ale jinak pro mladé většinou ano, to jsem si všimla.

      Vymazat
  2. Perličkové ozdoby z Poniklé mám moc ráda, i ty současné, máme jich od nich celou krabici a stromku fakt sluší. Mám radost, že někdo tu tradici a řemeslo udržuje a že se mu daří. A na gymplu jsem chvíli chodila a dlouho kamarádila s panem Kulhavým (tehdy tedy klukem z vedlejší třídy, dneska majitelem firmy) - tak mám z jejich úspěchu radost dvojnásobnou. :-)
    Po Doly de Jongové se podívám. Děkuju, Lucie, za čtecí tipy.
    Kl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ráda, že se tradice udržují a že Češi zase kupují české ozdoby. Ale nelíbí se mi zlatý drátek, na který jsou navlečené, postrádá to pro mě křehkost. Ale já jsem maniak :)

      Vymazat
  3. Lucie, díky za tipy na knihy. A tento znáte/máte? Myslím, že pro vás jako stvořený .-)
    https://www.kosmas.cz/knihy/251310/kurator-pruvodce-umenim-v-praze/
    Hezké dny!
    Eva J.

    OdpovědětVymazat