Vánoční přání





 
Kromě vánočních ozdob jsem nedávno začala sbírat i vánoční pohledy. Ale pouze takové, na kterých jsou skleněné nebo korálkové ozdoby. Občas tam totiž píšou, z jaké sklárny ozdoba pochází, výjimečně, kdo je návrhář apod.
Když mi přišel první balíček, pocítila jsem neskutečnou nostalgii po dětství.
Byla to doba, kdy nám před Vánoci chodily do schránky tyhle pohledy a my, děti, jsme hodnotily, kdo poslal nejhezčí. Hlavně to ale byl vzkaz od někoho, kdo si dal práci, aby pohled vybral, napsal a poslal. Podle mě to mělo smysl, byla v tom příjemná vibrace. Vzpomněl si na mě. Nezapomněl.
 
Každý rok vyrábím PF, rozdám jich a rozešlu skoro stovku.
Do schránky mi jich přijde tak pět.
Ani úzký okruh kamarádů už mezi sebou nezná své adresy.
Zkuste letos poslat přátelům a rodině přání, ti budou koukat! Možná se leknou, že se něco stalo.
 
Poznám rukopis svých rodičů, ale obávám se, že brzy už to taková samozřejmost nebude.
My nebudeme vědět, jak píšou naše děti, a oni, jak píšeme my.
Je zvláštní, že tyhle obyčejnosti se ze života vytrácí.
 
Píšete přání vy?
Fakt by mě to zajímalo!
 

25 komentářů:

  1. Je to jedna z věcí, bez které by pro mě nebyly Vánoce... Okna umytý mít nemusím, ale každý rok vymyslet a rozdat nebo rozeslat PFka, to muší bejt... A vzhledem k tomu, kolik lidí různých věkových kategorií si teď o víkendu ode mě pohlednice nebo přání koupilo, ten zvyk asi hned tak nevymře, jupí...;-) P.

    OdpovědětVymazat
  2. Pisi pohledy,vraci se mi jich minimum...Jen hezke dny.JP

    OdpovědětVymazat
  3. Pravidelně jich o Vánocích rozesílám něco kolem deseti. Sama je vyrábím a co máme dceru, tak většinou použiji nějakou pěknou vánoční fotku na přední stranu a dovnitř píšu přání. A 1 za rok (žalostně málo!) píši dopis kamarádce. Letos dopis přišel, když byla na čundru se svou kamarádkou. S manželem byla domluvena, že ji bude volat v případě největší krize, jinak ne. A on ji volal: někdo ti píše! Tak se musíš vrátit. Co když se něco stalo. Taže máte pravdu. Když dorazí dopis do schránky, může to způsobit i paniku.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja pisu :) Lucie - kdyz vypatram Tvoji adresu - poslu i Vam....

    Stastne a vesele
    Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Posílám jich odsud každý rok tak 30 a několik balíčků...vloni mi přišlo PF od Tebe a dvě přání a dva balíčky. Já teda zase pošlu... maily neposílám... mám raději přání rukou psaná.

    OdpovědětVymazat
  6. Já už dva roky kupuji zimní a vánoční pohledy pana Jiřího Škopka a zasílám je svým přátelům. Nečekám, že mi někdo bude posílat recipročně pohled zpátky, dělám to prostě proto, že se mi tradice zasílání vánočních čumkaret moc líbí. Je mi 33 a ještě si pamatuji, jak jsme každoročně dostávali od příbuzných do schránky pohlednice na vánoční či velikonoční svátky, nebo jen tak z prázdnin. To už je ale pasé. Škoda přeškoda.

    OdpovědětVymazat
  7. Já si přání vyrábím a následně přidávám k dárkům, roznáším (sousedům) nebo posílám ☺️. M.

    OdpovědětVymazat
  8. Já posílám, nejen k vánocům, ale i k velikonocům a samozřejmě blahopřání k narozeninám, nemám ráda posílání sms jako přání, přijde mi to odbyté -:) každoročně dostanu o Silvestru a na Štědrý den několik sms, ale nepotěší mě tolik, jako ve schránce ty papírové pohlednice a PF. Lenka

    OdpovědětVymazat
  9. Mám to také tak. Vzpomínka na dětství, předzvěst Vánoc, pohled s vánoční větvičkou a svíčkou. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
  10. nepíšu, ale letos se do toho dám :)

    OdpovědětVymazat
  11. Přesně jak píšete! Vánoční přání vyrábím a posílám každý rok. Vzpomínám na dětství, když jsem nadepisovala adresy na obálky krasopisem! Bohužel z celkového počtu 25 odeslaných se nám většinou vrací 2 až 3. Ale vytrváme, k Vánocům to patří! Krásné těšení! Věra

    OdpovědětVymazat
  12. Posilam pravidelne sve babicce,vim ze ma radost...dae

    OdpovědětVymazat
  13. No my nepiseme, ale to Tvoje prani vzdy velmi potesi.

    OdpovědětVymazat
  14. Píšu a posílám takové "základní gardě", z toho dva za velkou louži. Tam byli překvapeni, co to na přání znamená to PF, vlastně tuto zkratku jinde nepoužívají, to jsem dřív nevěděla :-). A ty pohledy na fotkách jsou úžasné, taky to na mne dýchlo. Mně je skoro 40 a pamatuju tu radost, když se o adventu v naší sámošce objevily ve výloze velké skleněné koule na chlupatých řetězech...každý rok stejné, jaképak trendy pro tyto a příští Vánoce...pro skleněné ozdoby obzvláště kulaté mám slabost dodnes, ty po dědovi opatruju pečlivě. Měla jsem skleněné i s dětmi, když byly mimina, nikdy se jim nic nestalo (dětem ani ozdobám :-)), plastové výlisky se skleněným nemohou rovnat.
    Lea

    OdpovědětVymazat
  15. Posílám vánoční přání poštou, tetám a kamarádům i mojí paní učitelce zpěvu ze ZUŠ. A i nám vánoční přání do schránky chodí. Mám to ráda.

    OdpovědětVymazat
  16. Milá paní Lucie, přání posílám, jak k Vánocům, tak k Velikonocům a vrací se mi jich pár, přeci jen pro starší lidi 16,- Kč je za známku dost.
    Dokonce posíláme pár lidem i pohlednice během týdne prázdnin s vnučkami.
    (Ostatním maily s fotkami)
    V únoru budu slavit hodně vysoké a kulaté narozky, jsem zvědavá, kolik lidí to odbyde smskou!
    Mít na vás adresu, pošlu i vám.
    Jiřina z N.
    trvalkadahlia.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Posílám a sama vyrábím. Máte pravdu, k vánocům to patří a to, že si na vás někdo vzpomene a stojíte mu za to, že investuje svůj čas a peníze, to vážně potěší. Na veršované vtipné SMSky, které mi ve stejném znění přijdou hned od několika různých lidí, nereaguji. Jana

    OdpovědětVymazat
  18. Posílám a pomalinku se nám začínají též objevovat ve schránce. Rok od roku je jich víc.

    OdpovědětVymazat
  19. Píšu...ale jenom spřízněným duším, u kterých vím, že je to potěší.

    OdpovědětVymazat
  20. Milá Lucie,pohledy, tak to je tedy paráda.Moc ráda bych takový našla ve schránce a né ty s těma příšernejma třpitkama co mi choděj.Pohledy posílám,vánoční od pana Jiřího Škopka(ty sbírám i jeho papírové vystřihovací betlémy)a ještě je posílám na poštu do Božího Daru to kvůli vánočnímu razítku(ty taky sbírám).Moje mamka má všechny pohledy co kdy dostala schované,co já se jich jako malá naprohlížela.A vánoční ozdoby po babičce i ty z mého dětství opatruji a nedala bych je.Za nic na světě.Jitka.

    OdpovědětVymazat
  21. milá lucie, nevím, zda je tahle vychytávka dle tvého vkusu, ale určitě by pojmula spoustu kusů z tvé bohaté sbírky ozdob. eva

    https://www.tchibo.cz/dekorativni-strom-p400113285.html

    OdpovědětVymazat
  22. Vanocnich pohledu poslu kazdy rok kolem 40 (mozna i 45:-) a k tomu jeste kolem 90 ,,peefek" po e-mailu. Vraci se mi (myslim papirovych) kolem 20. Muj manzel tvrdi, ze jednou skoncim pod mostem, protoze vsechno rozfofruju za postovni znamky (zijeme za morem, takze to do penez fakt trosku leze). Je to mozne, ale ja tvrdosijne pokracuju v rodinne tradici. Myslim si, ze to jednak k Vanocum patri, jednak to (doufejme vetsinu) adresatu potesi a jednak si predstavuju, ze ty ,,nepsave" to jednou presvedci, aby zakoupili stusek pohlednic a vyhrabali ze stolu propisku....Naivni a blba, ale spokojena:-). Kouzelny nadchazejici adventni cas preje vsem Radka

    OdpovědětVymazat
  23. Keď som bola malá a ochorela som, moja starká mi ako "bolestné" dávala plátené vrecko plné pohľadníc, ktoré dostávali, od kedy sa so starkým zosobášili (od r. 1927). Ich prezeranie bola pre mňa tá najúžasnejšia terapia, dodnes niektoré z nich mám odložené a to mám už na krku šesťdesiatku. A aj ja píšem... Ale také krásne dnes už nikto nevyrába.

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat