Dnes v noci


Dnešní noc nic moc. Nemohla jsem spát v ložnici, která se prostě nedá mými silami vytopit, takže jsem spala ve světnici. Než jsem usnula, tak jsem přemýšlela, jestli bych v případě nouze našla doma někoho ze sousedů. Nenašla. Ani ochranář přírody, ani běhací paní s kočárkem tu nejsou, asi taky nejsou schopni vytopit své chalupy. Pak je tu jeden hluchý starý pán, ale toho se bojím i ve dne. Takže to mi nepřidalo. V noci mě přepadla třicet let stará událost, na kterou jsem si opravdu po celou tu dobu nevzpomněla. Kamarádila jsem tenkrát s jednou zvláštní holčičkou, která byla zlá, a tak s ní nikdo kamarádit nechtěl. Mě uplácela různými dary. Když jsem ale zjistila, že je opravdu zlá a ještě ke všemu hloupá, nevěděla jsem, jak jí říct, že už s ní kamarádit nechci. Tak když mi o prázdninách napsala dopis, já jsem jí v něm červenou propiskou opravila hrubky a nakonec dopis oznámkovala a poslala zpátky. Měla to za pět. A fakt měla. Tím naše holčičí kamarádství skončilo. Co by tomu řekl Freud? Že se ze mě stane učitelka českého jazyka? Nebo podlá zmije, která nedokáže říct pravdu na rovinu?
... až teď mě napadlo, že by to byla nádherná filmová scéna. Píšu si. A když o tom tak přemýšlím, tahle historka mě vlastně vystihuje. Neumím vysvětlit proč. Ale je to tak. To jsem celá já.

2 komentáře:

  1. Ty jo hustý!! Tak to je dobrá reakce náhodou! A holčička ti nic neodpověděla? :-DD Co by Freud mohl říkat? Je mrtvej! :-D Ale myslím, že by tě rád poznal...:-D Copak někdo opravdu umí říct někomu druhému, že s ním nechce kamarádit? Já myslím, že takový traumata se prožívají při rozchodu, rozvodu apod. a to člověk víceméně stejně tu úplnou nahou pravdu neřekne. Teda já ne. Asi jsem na to velkej přizdisráč.

    OdpovědětVymazat
  2. Já v tom vidím srdiečko !
    Miesto toho , aby sa to tej babe povedalo, že je zlá a nedá sa s ňou byť, tak si jej poslúžila a opravila chyby, aj keď to bol D...dar, takže úmysel sa jej zbaviť tam už bol, ale tá okľuka je o srdiečku !!
    Úľava čítať niečo tak milé...
    A mne sa dobre píše, keď som ukrytá v čase a nikto to čítať nebude :-) ( čo to o mne svedčí ? ).

    OdpovědětVymazat