Dvě čistá okna




Umyto.

Víkend lehce pracovní. Uklízeli jsme venkovní skříně, ve kterých je všechno od klece pro hlodavce po pneumatiky. Jednou za rok se to prostě musí vytřídit, jinak už tam další věc nenacpeme. Vždycky si vzpomeneme na slova našich architektů, kteří nám říkali, že pokud si necháme udělat sklad - místnost, bude plná taky a ještě k tomu navěky. 

Vytřídila jsem taky 120 l pytel bot a bund, odjely do charity.

A vrchol všeho: umyla jsem dvě stropní okna, která vedou na půdu. Práce na půl hodiny, ale přemluvit se k tomu! Původně měla být skla mléčná, ale ve sklenářství to spletli. Byli jsme rádi. Nad nimi jsou průhledné střešní desky, abysme měli v chodbě světlo.

V sobotu opět střet se sousedem, se kterým se nemůžeme shodnout na podobě stromové clony mezi našimi zahradami. Stromy (jehličnany a habry) jsme sázeli, když jejich parcela byla ještě prázdná a mysleli jsme si, že každý soused za to bude rád. Tak ne. My jsme punk, chceme stromy sice redukovat a zkracovat, ale přirozeně (zachovat kuželovitou korunu habrů), soused chce zarovnaný nízký živý plot. Takže v sobotu jsem jeho zahradníky zachytila v půlce "díla", kdy už měli část stromů uřezaných. Narovno. A divili se, proč mi to vadí, když to za nás platí soused. Takže jsme vzali psa a šli do Říčan k rybníku na panáka. 





Příští týden akce spojené s Jednou rodinou. Zítra jedu na focus group do Mostu, v úterý na obhlídku nových prostředí. V neděli do Letňan na akci, kdy se náš seriál spojil s pomocí pro maminky samoživitelky. Jinak psaní nové série. 


13 komentářů:

  1. Moje babička říkávala, že dobrý soused je stejně důležitý jako dobrá rodina...tož vy dobrého souseda nemáte, vždyť to je na pokutu...držte se jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Ve mně úplně hrklo....musí to být únavné, nechápu, jak si to může dovolit,
    Nenechte se . Příště Vám zkusí ostříhat psa přes plot? Nebo?!

    OdpovědětVymazat
  3. Ach jo, škoda, ale chápu, že jste to radši vyřešili panákem :))) jarním zeleným lístečkům zdar! A.l

    OdpovědětVymazat
  4. Dovolím si opačný názor - nedodrželi jste vzdálenosti pro výsadbu stromů a keřů podle zákoníku. Sousedovi se to nemusí líbit. Osobně bych taky za něco podobného nebyla ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, na stromy atp. vysazené před 1.1.2014 (účinnost nového obč. zákoníku) se zákonná vzdálenost pro vysazení stromů od hranice pozemku nevztahuje. Navíc ani tato úprava nedává sousedovi právo svévolně ostříhat cizí (sousedovy) stromy. Pokud si někdo dovolí stříhat stromy na sousedově zahradě, asi si dovolí i jiné věci... Lívia S.

      Vymazat
    2. Tak jasně, je to na negatorní žalobu, takhle by to krájet sám o své vůli neměl. Na druhou stranu to chce při výsadbě používat selský rozum, zákoník nezákoník. Šance, že to taková výsadba bude sousedovi v budoucnu vadit, je velká - jedná se o pořádná stromiska, jejichž větve a koruny prostě neudržíte na svém pozemku. Nejsou to dřeviny úplně nevhodnější do živého plotu - teda habry se používají, ale upřímně jsem je v živém plotě neviděla nikdy takhle přerostlé.

      Vymazat
    3. Tak jistě, stromy zasazené před platností nového občasnkého zákoníku, přesazovat nebudete, i když jak již bylo zmíněno, nebyly zasazeny dobře zvláště pokud jste měli v plánu je nechat takto narůst. Nicméně dle zákona má soused právo vás žádat o udržení vegetace živého plotu na 3m a stromy řádně udržovat. Pokud tak neučiníte, má právo stromy přesahující danou výšku a větve přesahující na jeho pozemek ořezat.

      Vymazat
  5. Všichni máte pravdu. A teď z toho sestavme nějaký kompromis. S dalšími 5 sousedy jsme v pohodě, jeden sousedův obrovský ořešák máme přímo za plotem a padají k nám hromady listí (ale i ořechů). Sousedi na druhé straně mají jehličnany snad 10 m, kvůli tomu nemám v pracovně dost světla. Ale že bych mu je šla pokácet? Všichni jsme rádi za zeleň, soukromí a zpěv ptáků. To je spíš střet světů. Tenhle pan soused nemá žádný strom, ale je rád za naše, stříhá si z nich zelenou stěnu a ještě se chlubí. Takže stromy pak rostou do výšky jako šílené, protože on si je u plotu pěkně opižlá. Pro mě velmi bolestné téma, je mi těch stromů prostě líto. Jsou každoročně udržované, ale nestříhané podle pravítka. Stříhané jako stromy s korunou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den paní Lucie, děkuji za váš krásný blog, který se hezky čte. Upozornila mě na něj manželka, která vás sleduje a líbí se jí záběry z vaší zahrady. Já jsem totiž zahradní architekt a mám desítky let zahradní firmu. A právě proto mi to nedá se zde souseda trošku zastat. Tedy pokud vám bez dovolení a zeptání ořezal stromy, tak to jistě v pořádku není. Ale píšete o zahradnících. Zde bych čekal, že bylo předem domluvené, že mohou vaše stromy ořezat. Z fotek je patrné, že vaše stromy jsou nevhodně (nešťastně) nasázené příliž blízko sebe a hlavně plotu. Zvláště pokud jste chtěli košaté stromy a ne zastřihávaný živý plot. Navíc stromy byly evidentně přerostlé, roky bez správné údržby. Takové věci je vždy dobré diskutovat se zahradním architektem. Výsadba u plotu by měla respektovat ostatní pozemky. Z řady jiných fotek vaší zahrady jsou vidět stromy opravdu vysokého vzrůstu a pokud jste měli takovouto mnohametrovou hradbu nalepenou sousedovi na plotě, tak se nedivím, že se mu to nemusí líbit. Dost možná je to celé bolestivé a nešťastné téma i pro něj. Doporučuji se v rámci dobrých sousedských pobavit v čem je kámen úrazu. Je vždy dobré respektovat i sousedův pohled na věc. Kritizovat, že se někomu líbí jiný styl zahrady přeci nemůžete. Dělám realizace v různých stylech a každý dokáže vytvořit hezké prostředí. Zde mi přijde řešení jednoduché. Stromy jistě již nebudete kácet, ale potřebují pořádně prořezat, nechat obrůst - habr je v tomto ohledu rychlík. Pak již stačí, když váš šikovný zahradník plot bude pravidelně prostříhávat a vy tím udržíte požadovanou přirozenou korunu při rozumné výšce pro souseda a sousedské vztahy mohou být zase růžové. Neberte to prosím jako kritiku, ale spíše jako námět k zamyšlení. Snad to tento blog snese a příspěvěk nebude smazán. Jarda Nekuda, zahradníctví Řečkovice.

      Vymazat
    2. Myslím, že si trochu protiřečíte, kdyby byly každoročně udržované a stříhané jako stromy s korunkou, tak nevypadaji takto a soused by neměl co stříhat.

      Vymazat
  6. Těch stromů je mi moc líto. S člověkem, který si toto dovolí na Vaší(!) zahradě, se kompromis najít nedá... Naše paní sousedka nechala ve společné zahradě okolo bytovky pokácet jabloň, která už špatně rodila. Krásně kvetla, dávala stín... Teď je místo ní pařez. Lívia S.

    OdpovědětVymazat
  7. Našel jsem Mr. Pedro na blogu od někoho, kdo ho doporučuje každému, kdo hledá půjčku. Byl jsem tak nadšený a motivovaný být v této pozici finanční svobody, protože moje rodina hladověla, oslovil jsem pana Mr. Pedro v žádosti, kterou jsem mu řekl, můj životní příběh o finanční situaci, pošle mi formulář žádosti, abych vyplnil své údaje, což jsem udělal, poté, co mi poslal smlouvu o půjčce, předal jsem ji svému právníkovi k vyřízení podívejte se a poraďte mi jak dál. Podepsal jsem smlouvu o půjčce poté, co byla moje půjčka schválena před několika hodinami, banka mě kontaktuje ohledně převodu prostředků a poplatků, které musím uhradit na přepážce banky. bylo velmi příjemné pracovat s panem Pedrem a velmi mu děkuji za pomoc, kterou mi poskytl a která opravdu pomohla mé rodině hladovět. Kontaktujte prosím Mr. Pedro na e-mailu: pedroloanss@gmail.com, protože je vždy zaneprázdněn, ale mají s ním také dalšího profesionálního spoluhráče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se taky pokácí šeříkový plot a aby nebylo vidět tak se natáhne igelitová plachta, na estetiku se moc nekouká, hlavně že je to levné. No a při šířce parcely 6-7 metrů podle nového zákoníku se na dvorech asi nic nemá sázet. Po letošním vykácení zeleně v okolí jsem také naštvaná. Miluška

      Vymazat