SESTRY VÁLOVY

S lednem mám problém. Nesnáším ho. Dřív mě chytala divná nálada už po Vánocích, takže jsme se každý rok snažili někam odjet. To pomohlo. Loni jsem o Vánocích měla covid, letos virózu. Takže jsem řešila choroby těla, ne mysli. Silvestr už docela zvládám, říkám si, že je to běžný všední den. Nový rok s velkým N nesnáším. A pak se to ještě víc rozjede.

Chce se mi hrozně někam utéct, ale nemůžu.

Seberozvojové roztleskávačky nepomáhají, nejsem schopná se do ničeho aktivně pustit. Dělat něco doma mi taky nejde, včera jsme vyměnili pár žárovek, neb nám zvedli elektřinu na trojnásobek. Nemáme to vychytaný. Stejně jako všechno, co děláme. Jsme takoví intuitivci.

Jediné, co mi pomáhá, je kultura. Ve čtvrtek dopoledne jsem byla na výstavě v GASKu v Kutné Hoře, kde je retrospektiva díla sester Válových. To mě úplně spolklo. Strávila jsem tam spoustu času a jenom na sebe nechala umění působit (jak říkají v příručce). Je to síla.

Knihu už jsem měla zakoupenou předem, sepsala ji Marcela Pecháčková, jedna z našich nejlepších novinářek, které dělají rozhovory. Jezdila do Kladna za Jitkou Válovou, která své dvojče přežila o 13 let. V noci jsem pak hned knihu Byly jsme dvě hovna ve vysoký trávě přečetla.

Zítra ráno jedu do Snídaně s Novou, taxi přijede v 5.30, to snad ani nepůjdu spát, protože bych se nevzbudila. Usínám nejčastěji kolem druhé. V pátek do Liberce volit. Po zajímavých rozhovorech, které jsme vedli se Stelou (a potažmo mladou generací) budu volit Petra Pavla. Nejen proto, že jako jediný z velké trojky není provázaný s byznysem. 













8 komentářů:

  1. O té výstavě jsem slyšela, to je skvělé, že je. A koneckonců že je v Kutné Hoře a ne všechno jen v Praze (i když jsem Pražák).
    Držím palce na to ráno. Já bych to měla asi podobně, taky chodím spát pozdě. Ráno se mi nikdy nevstávalo dobře, je to pro mě nejhorší část dne.
    A taky jsem se před pár dny rozhodla, že budu volit Petra Pavla. Pustila jsem si pár rozhovorů a příjěmně mě překvapilo, že odpovídá upřímně, nic ze sebe nedělá. A jeho informace mají hlavu a patu a navíc je znalý právě toho, o čem prezident má mít přehled.

    OdpovědětVymazat
  2. Konečně někdo veřejné řekne,z naší generace že bude volit generála Petra Pavla 👍Ještě ,aspoň z mého pohledu je to fešák 👍Ja nám jasno taky Petr Pavel.Zdar Věra Vorisek

    OdpovědětVymazat
  3. Lucie, cítím stejnou lednovou nicotu. Pořád sjíždím portál s levnýma letenkama a Airbnb a snažím se vymyslet plán, jak se s dětma někam odklidit alespoň na pár dní. Než to vymyslím, snažím se přežít na výletech a kultuře v okolí. Přijeďte k nám do Loun, Galerie Benedikta Rejta je nádherná, výstava Konstruktivní tendence za to stojí a já na ní ještě nebyla, tak můžeme jít spolu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju, to bych šla hned, ale mám teď fofr, pořád jsem ve skluzu. Ale určitě něco vymyslíme! Moc zdravím.

      Vymazat
  4. Milá Lucie, Kutnou Horu máme za humny, ale na výstavu jsme se dostali až teď- a byo to moc příjemné odpoledne :) Doporučuji, ještě než výstava skončí

    OdpovědětVymazat