Káva V60

 

/pinterest/

V poslední době jsem párkrát vyzkoušela filtrovanou kávu V60 a vždycky mi chutnala. Ráda bych si ji pořídila i domů. Já, milovník short caffee!  Baví mě na ní, že je slabá, takže se dá popíjet průběžně skoro jako voda. Ale neorientuju se v tom a pouhé zabřednutí do této problematiky na netu mě stálo strašně času a žádný resumé.

Chci proto poprosit vás, co jste uživateli V60, jestli byste mi poradili, co si pořídit + jakou kávu, když nechci nakyslé tóny. A taky nechci kafe mlít, ani vážit, ani měřit teplotu vody. Jestli vůbec teda jde všechny tyhle moje požadavky splnit.

Děkuju vám velmi!

18 komentářů:

  1. Dobrý večer Lucie, V60 sice nevlastním, ale snad nevadí pár mých zkušenostní s kávou. Z větší části jste si už sama odpověděla :-) V60 je vlastně takový manuální překapávač. Bez mletí, vážení a měření teploty to s ním nepůjde. Já po dlouhém zvažování všech pro a proti nakonec zvolila kávovar poloautomat. Sebelepší granulovaná je pořád výluh, takže druhák. Kapslové jsem zkusila dva. To už bylo lepší, ale stále omezené. Takže bazar a starší tip. Umí ze zrnkové i mleté a napění mléko. Lehce nastavím množství vody a sílu kávy. Jsme spokojeni, káva je za pár minut a pochutnáme si. Někdo zrnkovou a jiný třeba ochucenou mletou. Jak má kdo chuť. Kupuji v coffeeshopu. Prodají i malé množství na ochutnání. Přeji hezké dny a snadný výběr. Jo a děkuju za Vaše psaní. Moc ráda Vás čtu :-) Simona

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem barbar a nic nevážím. Kávu si kupuju v pražírně (melu ji tedy doma, ale to proto, že si ji dělám i v džezvě a návštěvy chtějí turka), kde jsem si koupila i konvičku na vaření vody a odměrku na kávu. Takže jen postavím vodu (když se chci cítit jako velká hvězda přidám zrnka kardamonu), proliju filtr horkou vodou, nasypu odměrku kávy a zaleju. Stíhám to i ráno, než odejdu do práce.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem až s Drip&Drink pronikla do tajů překapávané kávy. Nic nevážím. Kávu si umelu buď na ručním mlýnku ( pro mě je to relax) nebo si rovnou koupím kávu a nechám si jí namlýt na hrubší zrno. Kávu kupuju od Ftaherś coffee. Nejsem znalec, ale všichni jí chválí a mně chutná. Kávou se prolívám celý den. Espressa by mě zabila.

    OdpovědětVymazat
  4. A já se zeptám jako nejbarbarštější že všech barbarů, co si dá do pulitraku lžíci instantního kafe, zalije do půlky téměř vroucí vodou, dolije studenou a mlékem.
    Klasický elektrický překapávač dělá horší kafe?

    OdpovědětVymazat
  5. Espressa díky krátké extraci mají ze všech druhů přípravy kávy nejmenší obsah kofeinu. Filtrovaná nejvíc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě nemají, všechny filtrované kávy (V60, french press, konvička...) jsou množstvím kofeinu zhruba na polovině oproti espressu. Takže naopak, filtr je vhodný, pokud jste málo odolní proti větší dávce kofeinu v jednom šálku (kardiaci apod.). Rychlé nakopnutí můžete čekat od espressa, ne od filtrované kávy, tam jde opravdu spíš o možnost průběžného popíjení nebo častější konzumace (srovnatelné s čajem).
      Jana

      Vymazat
    2. Přesně to jsem si myslela, díky za potvrzení.

      Vymazat
    3. Našla jsem článek, který působí důvěryhodně a pojednavá o množství kofeinu v kávě v závislosti (nejen) na druhu přípravy. https://www.vybornakava.cz/2020/obsah-kofeinu-v-kave/

      Vymazat
    4. A ještě tady https://mamacoffee.cz/cs/kofein/
      Takže pravdu mají Marie i Jana. Pomalým upíjením filtrované kávy během dne si udržujete kofeinovou hladinku :-) a ve výsledku ze stejné dávky kávových zrn vypijete více kofeinu, jen si to rozložíte do delšího časového úseku.

      Vymazat
  6. Milé dámy, děkuju všem, to už nějak pořeším :-) Stará tlustá - Překapávaný kafe mi nikdy nechutnalo, tohle filtrovaný jo. Nevím proč. Instantní jsem taky pila, ale je v tom asi děsnej sajrajt, protože mě bolel žaludek, pak už po každým. Jinak bych ho určitě pila doteď, takže jinak v pohodě, nejsem žádný hogo fogo :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jaký je rozdíl mezi filtrovanou a překapávanou kávou? Ta překapávaná přece taky teče přes filtr, a ta filtrovaná také přes ten filtr kape (jen gravitací). Jsem z té Vaší diskuze docela zmatená, ale jestli Vám překapávaná nikdy nechutnala a filtrovaná jo, tak asi nějaký rozdíl bude. Díky.

    OdpovědětVymazat
  8. Pořídit si Arabicu,bez Robusty,nakyslejší je Robusta,ale,ale to se často neví,nakyslost působí nedostatečná péče o stroje,kávovary,olej,který obsahuje zrno,bez častého čistění kávovaru působí kyselost,stroj v kavárně se musí !!! čistit denně a o domácnostech platí totéž.I ta bolest žaludku je o kyselosti,či žluklosti kávy.Pytlík musí být uzavřen a doba spotřeby je krátká,proto je do domácnosti ideální filr,čili benchpress.Já taky piju instantní,navíc s mlékem a přeorinetuju se na čekankové a ajurvédské.A vymalováno.Stejně kafe piju,jen proto,abych otevřela po ránu víka. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Are you in need of Urgent Loan Here no collateral required all problem regarding Loan is solve between a short period of time with a low interest rate of 2% and duration more than 20 years what are you waiting for apply now and solve your problem or start a business with Loan paying of various bills I think you have come to the right place just contact us We Are Here To Show You A Better Way To Financial Freedom !!!
    Contact Us At : abdullahibrahimlender@gmail.com
    whatspp Number +918929490461
    Mr Abdullah Ibrahim

    OdpovědětVymazat

  10. I am a private money lender and Investor, Do you need a legit, honest, reputable and quick loan? I can help you with 100% guarantee loan, I am offering business and individual loan, More also we finance all kind of projects. Waiting to hear from you to enable us send you the loan application form or for more details contact


    CONTACT LENDER COMPANY:

    C.E.O. Deby Johnson.
    debyfinancingloans@gmail.com
    Whatsapp Number: +447459797459
    Whatsapp Number: +918375004762
    DEBY FINANCING LOANS COMPANY

    OdpovědětVymazat

  11. Do you need 100% Loan Finance? huge capital Private finance for business expansion, new project start up. We offer our services to both government and companies in any part of the globe. Our services falls in various ranges like direct funding program, short and long term funding program,Discounting of bank Financial Instruments,Letter of Credit against acceptable bank instruments, Asset trading – Trade finance Etc.

    C.E.O. Deby Johnson.
    debyfinancingloans@gmail.com
    Whatsapp Number: +447459797459
    Whatsapp Number: +918375004762
    DEBY FINANCING LOANS COMPANY

    OdpovědětVymazat
  12. Na kávičku se také moc moc těším. Už aby mi dorazily ty tchibo cafissimo kapsle, které jsem si nedávno objednala na té Heurééce nebo jak se to píše. Já jsem z těch internetů hrozně moc zmatená. To by člověk netušil, kolik věcí se dá přes ten internet zařídit. Zlatá česká pošta.

    OdpovědětVymazat
  13. Tak my si pořídili pořádný kávovar a ten řeší všechno za nás, nic nevážíme, všechno automatika a požitek z kávy je tedy luxusní :) a když už chci jinou kávu, tak mám doma klasickou džezvu, ze které mi káva také nesmírně chutná :-) nedávno jsem nicméně propadla i čajům, koupila jsem si krásnou skleněnou konvici na čaj a dělám si i vlastní směsi z toho, co právě roste. Je to relax a člověk se alespoň projde.

    OdpovědětVymazat
  14. O V60 už jsem slyšel, ale abych pravdu řekl, tak jsem to nikdy nezkoušel. Co se kávy týče, tak já ji nejčastěji připravuji normálně v kávovaru. To mi prostě vyhovuje. Je to rychlé a člověk se nemusí o nic starat. Základ je ale mít kvalitní zrna. Já je většinou beru z Monro. Kdyby někdo chtěl taky zkusit, tak tam teď mají docela zajímavé slevy, viz tato stránka: Čerstvá káva slevový kód

    OdpovědětVymazat