Čtu

Další dva tipy na čtení. Jsem ráda že sem můžu aspoň něco dát, protože dost knížek odkládám v průběhu četby na někdy.


NA KONCI SVĚTA  se bude líbit všem, koho baví číst příběhy, jak někdo žije na samotě, proč tam žije a důležitou součástí děje je i popis přírody. Na mě ta příroda byla místy až moc, ale nakonec jsem se přistihla, že jsem zvědavá, jak děj bude pokračovat. Což je to nejlepší rozpoložení ke čtení. Příběh zachycuje jen pár měsíců života, nemá jasný začátek ani konec, prostě do něj vplujete a pak zase vyplujete ... bavilo.

Paní Mornštajnová je objevem poslední dekády, překladatelka, která zajímavě vypráví o tom, jak se učila psát. Rozhovory s ní jsou o něčem, což mě baví. Je to první kniha, kterou jsem od ní četla a jsem nadšená (zbytek dočtu zpětně). Román TICHÉ ROKY vypráví příběh rodiny, kde se vztahy proměňují v průběhu let a kde se hodně mlčí a zamlčuje. Rodina má svá tajemství, která se odkrývají postupně a skládají jako mozaika, to mám ráda. Na všechny otázky dostanete odpověď. Je to pečlivě a dokonale budované vyprávění, že po přečtení knihy nezůstane žádná nejasnost nebo pochybnost, pro uspokojení čtenáře je naprosto všechno dovysvětleno. Jako když k večeři dostanete stejk se salátem, víno i zákusek a nezbyde místo vůbec na nic dalšího, jen se slastně odvalit do postele :)


5 komentářů:

  1. velmi dakujem za tipy na knihy, uz teraz sa tesim, ze si to raz precitam. vdaka vam som objavila annu bolavu a to bol pre mna neuveritelny zazitok (doslova pozitok). na pani mornstajnovu som citala zatial same chvaly.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrá kniha o samotářském žití je od Aleše Palána - Raději zešílet v divočině,jde o rozhovory se šumavskými samotáři,zajímavý lidé s pestrou minulostí..
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano! Tu už jsem tu měla loni a byla výborná. Ale není to beletrie, ale život sám.

      Vymazat
  3. Knihy Paní Morštajnové mám ráda.Druhou knihu si též přečtu.Krásné dny.JP

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím, pro mně paní Mornštajnová je také objev, minulý týden jsem si koupila její knihu Hana a nemohla jsem se odtrhnout, přečteno za dva dny a určitě jdu pro další, Tiché roky ležely hned vedle, tak ty budou další koupené :-) Vím, že zatím napsala čtyři knížky a jsem zvědavá, jestli všechny budou tak dobré, krásné dny. Lenka

    OdpovědětVymazat