Film



Vůbec nerozumím tomu, proč jsou na Cenu za štěstí tak špatný recenze a hodnocení.
Sama režisérka říká, že nedokáže rozklíčovat, proč má film tak rozporuplný reakce. Někdo je nadšenej, jinej znechucenej.
Rozhodně s I. patříme do skupiny A.
Film je o vztazích v dnešních rozpadlých rodinách, o tom, jak prohry rodičů odnášejí děti, přestože všichni pro ně chtějí to nejlepší. O tom, jak všichni pořád hledáme štěstí.
Je to úplně novej pohled, u nás zatím nejsme na tohle civilní kino zvyklí, daleko víc nás táhnou lízátkový Ženy v běhu, Ženy v pokušení, prostě ženy v něčem - a je to pochopitelný, protože to jsou odpočinkový filmy.
Kdo žije v romantickejch vztazích, může se mu to zdát přehnaný.
Bohužel to přehnaný není ani trochu.

Olga je scenáristka a zároveň režisérka filmu, mimo jiné je to spoluautorka Knoflíkářů. Jestli bych mohla mít výtku - pak bych nechala film režírovat někoho jinýho. Už jen proto, že ve scénáři je spousta autobiografických prvků a cizí pohled by tomu rozhodně svědčil (s Olgou jsme společně studovaly na famu, teď se potkáváme nejvíc na třídních schůzkách, protože její dcera je v ročníku se Stelou - a v tomhle filmu navíc i hraje).

Zítra si to pustí Stela. Jsem zvědavá, co tomu řekne, protože naše dvougenerační psaní má podobnej základ.




9 komentářů:

  1. Zdravím Vás Lucie.
    Byla jsem na něm v kině. Řadím se do skupiny A.
    Hana Petráková


    OdpovědětVymazat
  2. Mně jen z tohoto příspěvku udivuje , že všechny děti herců, režisérů a scenáristů budou taky režiséry , herci a scenáristky. Tolik talentů by člověk ani nečekal. A není to nic ve zlým. Ale fakt mně to udivuje.

    OdpovědětVymazat
  3. Pani Lucie nemůžete chtít po lidech aby se jim líbilo to co Vám,kdyby to tak bylo byli by jsme jednotvární,ale takhle jsme každý originál se svými názory na to či o ono...

    OdpovědětVymazat
  4. Už jen to skvělé herecké obsazení....film jsem ještě neviděla,ale určitě na něj půjdu. Ukázka vypadá zajímavě.Poslední dobou mi přijde,že opravdu dobrých filmů je jako šafránu.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem si dala nedělní nášup a ... ano, tohle je film, kterej je daleko "hlubší" než právě ty "Ženy v běhu", který jsem viděla samozřejmě dřív a i když byly chvíle, co mě pobavily, tak ... tak je tam "ALE". Prvoplánovaný a očekávatelný okamžiky, který tady, v "Ceně za štěstí" nejsou a vlastně celej film frčí, aniž bych tušila, co bude za minutu a jak to dopadne. Bavil mě moc.

    OdpovědětVymazat