Ještě k tý Itálii

Itálie je krásná země, má jezera, moře, hory, dobrý jídlo a sympatický obyvatele. Máme je radši než Francouze, kteří jsou oproti Italům lehce odtažití a ne vždy mají snahu se s vámi domluvit. S tím se v Itálii nesetkáte, i když nevládnete žádným cizím jazykem a Ital taky ne. Ve většině případů nám němčina i angličtina byly k ničemu, ale vždycky jsme se nějak dohodli.
Italové naprosto nectí přechody pro chodce. Vstoupit do vozovky a čekat, že zabrzdí, je opravdu šílenost. Na úzkých silnicích kolem jezera jely často současně auta i kola, někdy to teda bylo o hubu. Ital často neví, jestli má přednost, ale chová se tak, že ji má.
Italové mají sofistikovaný způsob třídění odpadu. Odpadky jsme vynášeli a třídili do šesti speciálních kontejnerů.
Kvalitu jídla jim závidíme. Nabídka supermarketů i rodinných mini obchůdků je úžasná. Stačí se jenom podívat, jak vám nakrájí a zabalí šunku. Doslova se s tím mazlí. Všechno mělo skvělou chuť. Akorát ředkvičky balí zbytečně na papírový tácek a do celofánu, stojí kolem 1 E. To je na moji spotřebu docela dost:)
Ceny kafe kolem jezera byly 1-1,5 E. Kvalita zaručena. Před odjezdem z Itálie jsme se ještě zastavili v takovým fakt zaplivaným baru cestou, pak jsme navíc zjistili, že cosi jako zahrádka je hned vedle veřejných záchodků, nicméně i tam bylo kafe skvělý.
Jo. Ti černočerní migranti zde pracujou. Viděli jsme jen jednoho, resp. jednu žebrající Afričanku.

Co se týče ubytování, bylo tu všechno včetně přístrojů, mocca konvičky na vaření kávy, dokonce i kafe a cukr tu byl, tablety do myčky, prášek na praní atd. Kdo má rád hotely, pro toho tenhle způsob ubytování není, skoro vždy je nějaký drobný mínus nebo zkrátka něco, co je potřeba vyřešit. Tady byly ne úplně voňavé polštáře, tak jsem je hodila do pračky. A hodně tvrdá matrace.
Cena za den se vším všudy 50 E, výhled v ceně. Mimo sezonu jsou ceny samozřejmě příznivější, my jsme měli i 15% slevu za to, že jsme tu byli víc jak 7 nocí. Plus ještě nějaký bonus. Byt spravovala realitka, klíče pod rohožkou :)
Paráda.
Největším doporučením je určitě to, že kdybysme jeli na Lago znovu, tak budeme chtít zase sem.

Pokud chcete cestování s airbnb vyzkoušet nebo si jen prohlížet byty, musíte se přihlásit do systému. To ovšem neznamená, že musíte něco objednat. Můžete cestovat jen v hlavě, což dělám při špatný náladě já. V každý zemi už mám vytipovanej domek nebo byt!
Když se přihlásíte přes můj odkaz, budete mít bonus pro první dovolenou:  https://www.airbnb.cz/c/luciek544?currency=CZK





6 komentářů:

  1. Děkuji za inspiraci, taky miluju Itálii přesně kvůli tomu, co píšete. A teď mám taky s černočernýma migrantama čerstvý zážitek z Londýna. Měli jsme ubytování přes airbnb a když jsme večer hledali před domem ten správný vchod, bylo to špatně značené, jeden takový mladík za námi přišel a ptal se, co hledáme. Poradil nám, kam máme jít a kdybychom to nenašli, ať se za ním vrátíme, že to najdem spolu. Druhý den jsme na trhu platili za výborné jídlo taky u jednoho takového mladíka mincemi, které už neplatí a s úsměvem nám řekl, že ty mince neplatí, ale můžeme je ještě vyměnit v bance. V bance pracovali jen černočerní migranti, byli velice milí a vstřícní, že tam chcete chodit pořád a než dcera vyřídila, co potřebovala, tak mně byla nabídnuta káva nebo čaj. A na trzích je jídlo z celého světa a vy nevíte, co dřív si vybrat. A když vidíte před bankomatem frontu bílých mužů v oblecích, aby si pak u těch černočerných migrantů koupili jídlo, tak vás to až dojímá. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné a čtenáře užitečné shrnutí pobytu.
    S ČČ migranty mám podobně dobrou zkušenost.
    Lenka
    Nevím, nepátrám jak to je, ale získala jsem dojem, že nejvíc negativní zkušenosti s nimi mají ti, co nikde nebyli, necestují, "radši"..

    OdpovědětVymazat
  3. My máme od března novou kolegyni - rodilou Italku a je to skvělé. Občas mi přijde, že Itálii díky ní poznávám lépe než kdybych po ní cestovala.

    OdpovědětVymazat
  4. Dcera už Váš odkaz jednou využila, když jeli do Londýna. Díky.

    OdpovědětVymazat
  5. Itálii mám hodně ráda. Už jsem měla možnost se tam párkrát podívat a nikdy jsem se nevracela zklamaná. Letos mi bohužel žádná dovolená nevyšla. Bylo to všechno takové nejisté, tak jsem raději nic neplánovala. Říkala jsem si ale, že příští rok bych si mohla dopřát nějakou exotiku. Hodně mě láká například Bali. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jako máte pravdu že najít is nejkrásnější pláže itálie tak si také pískám. Ona ta Itálie je totiž obecně neskutečně krásná a každý kdo tam nkědy byl na více než tři týdny tak vám to odkýve.

    OdpovědětVymazat