21. srpen

Jeden z mnoha nápisů v srpnu 1968 v Hlinsku.Jeden z mnoha nápisů v srpnu 1968 v Hlinsku.Related image


/zdroj: Archiv městského muzea Hlinsko/


Poslouchám, čtu, sleduju. Hlavně ČT 24.
Máme spoustu obyčejných lidí = hrdinů. Hodně toho prožili, vyprávějí, jsou stateční, nikomu to necpou. Krásně mluví Milan Uhde. Babiše před ČRo vypískali. Zeman mlčí. Možná je to lepší. Ale stejně mě rozbrečelo, že prezident mojí země je nepřítel svých vlastních občanů a historie. Starý, zapšklý, vysušený nadsamec. 

Souhlasit nemusíte.




22 komentářů:

  1. Souhlasím, taky mám puštěnou čt24 a sleduju, je to fakt moc zajímavý. A s tím prezidentem máte pravdu, radši ať mlčí...a ještě jedna zajímavost, můj syn /19let/ se za celou školní docházku /1.třída-4.ročník gymnázia/ o 21.8.1968 vůbec neučili, takže mladí, kteří se o to vyloženě nezajímají, nemají absolutně šajnu, co se tenkrát stalo a jaký to mělo následky...to nechápu vůbec. tak aspoň přeju pěknej i když opět horkej večer. Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Psaní na tohle téma by bylo sáhodlouhé a smutné.
    Ze všech dokumentů na ČT2 a reportáží mi utkvěla vzpomínka jedné paní, která tehdy byla malá holka. Její maminka tu osudovou noc koukala z okna a zasáhl ji ruský voják, zemřela.
    A když ta holka pak chtěla jít na další školu, na otázku "co Vaše matka", odpověděla, že ji zastřelil ruský voják.
    TO ANI NIKDE NEŘÍKEJTE, Z TOHO BYSTE MOHLA MÍT VELKÝ PROBLÉM!
    "Jaký problém, větší než ten, že mi zemřela maminka?"

    Tak nějak masochisticky jsem si včera pustila i večerní zprávy na Nově. Byla jsem zvědavá. NEZKLAMALI.
    Už jsem to x psala, dodnes nechápu, kdo a jak určuje pořadí a důležitost zpráv. To že k nám Rusové tehdy ten den mířili, dali jako rychlou krátkou zprávu až několikátou v pořadí.

    Nejsem žádný anální horolezec, ale s Vaším příspěvkem souhlasím. A jsem ráda, že ho přeživší ze "statečné osmičky" odmítli.
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, jak teď na ČT24 zaznělo, že odvysílali záběry z archivu, co se tehdy odehrálo na protest v Londýně...to neuvolnili ani po revoluci? Nebo jim to nikdo nenabídl z Anglie?
      Neznám detaily, vím, že třeba Američani x desítek let tajili detaily o Kennedym atd... ale jak to je s tím odtajněním historických archivů? Vztahuje se na to nějaká "časová lhůta?"

      Zkoukla jsem Dubčeka na ČT1 a dost bolela větA:"Věřit je lidské...a naivní"
      To mi připomnělo tvrdé probuzení po lednových letošních volbách:-(
      Magda

      Vymazat
  3. Souhlasím, přeji hezký večer Marie

    OdpovědětVymazat
  4. souhlasím naprosto a bez výhrad, Váš blog je skvělý.
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  5. Teď na ČT24...nechce se mi věřit, co slyším.. ale paní Němcová je opět skvělá !
    Lucie naprostý souhlas, máme to stejně...dnes jsem plakala několikrát a to se mi nedaří sledovat a poslouchat vše, co bych chtěla...díky za blog, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předem upozorním, že je to ironie - raději - ale při větě, že "náš Milouš" držel TICHOU VZPOMÍNKU - Lucie, vidíte, nemlčel:-)
      (otázkou je, zda při tom byl vzhůru)
      Magda

      Vymazat
  6. Nechci usínat ve splínu.
    GURLAKI:-))
    Modří vědí.
    Magda

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Luci, jednoznačně souhlas...z Událostí a komentářů vecer mi bylo az smutno, ale pani Nemcova a Mouckova vyborneee!

    OdpovědětVymazat
  8. Nedá mi to, musím se přidat k vám Lucie i ke všem komentujícím čtenářkám. Jednoznačný souhlas se vším, co už tu zaznělo. Debata těch čtyř na ČT24 byla neuvěřitelná a smutná,jen paní Němcová byla skvělá, jak se pustila do toho komouše. A pomyslnou třešničkou na pěkném vzpomínkovém dortu ČT24 byla naprosto jedinečná a úžasná paní Moučková, které v jejím věku není jedno, co se v naší společnosti děje. Blanka

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Za me at je to jak chce...prezident vysel z legit.voleb,ze se nevyjadril a nepronesl vzpominku.Je spatne!!!Lucie,mate pravdu.Naduty prezident.Mejte se dobre.JP

    OdpovědětVymazat
  11. ... nemusím, ale souhlasím. Věrka

    OdpovědětVymazat
  12. Jste hloupá,z Vaší nesnášenlivosti musíte mít smutný život...

    OdpovědětVymazat
  13. Smutný život máme kvůli takovým, jako jste Vy.

    OdpovědětVymazat
  14. V době okupace mně bylo 16 let. Dodnes z toho mám frustrace a nemohu slyšet ruštinu. Včera jsem TV sledovala s 10letou vnučkou a pěkně jsem jí vše vysvětlila. Vzala jsem to rovnou od roku 1948. Mám totiž obavy, že ve škole se toho moc nedozví. A děkuji panu Kiskovi za jeho slova, když ten náš............... Ne, nebudu komentovat. Budu slušná.

    OdpovědětVymazat
  15. V Respektu citují Ovčáčka: "Tichá vzpomínka skutečného pamětníka je vždy ta nejupřímnější".
    Což je pravda, ale např, u obyčejného člověka. Ne u hlavy státu.
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosty souhlas...Pan Ovcacek...asi urcite pravdu nema.JP

      Vymazat
  16. Souhlasím. Iveta z Kunic

    OdpovědětVymazat
  17. Lucie, jste skvělá, Váš blog je pro mne pohlazením.
    Souhlasím s Vámi, ten nedůstojný ješitný stařec rozděluje občany své země a zjevně ho to těší. 21.srpen 1968 jsem zažila jako malá a dodnes si dobře pamatuji tu beznaděj, kterou prožívala moje maminka. Nestačím se divit, co dnes někteří populisté plácají a ještě víc mě udivuje slepá důvěra těch, o které opírají svou moc. Prezident je naprostá šílená ostuda, "rozděl a panuj" ale zvládá výborně a vůbec nemá ani špetku pokory a sebereflexe. Lepší je, když se nevyjadřuje a relaxuje v Lánech, nedá se na něj dívat, nedá se poslouchat!

    OdpovědětVymazat