Jsme nepřizpůsobiví aneb ať už to zakončím

Ze soboty nemám žádné zápisky. Co jsem jenom dělala? Asi četla do bezvědomí. V neděli ráno budík na sedmou, vstáváme, balíme venku, a trvá nám to jen hodinu a půl, což jsme sami překvapeni. Máváme našemu sousedovi, který nám srovnal ručníky, vrací se zrovna s rolí toaletního papíru v ruce z WC. Tohle taky nedokážu pochopit - tu přímočarou informaci, odkud jdu a co jsem tam dělal.
Cítím obrovskou, ale opravdu OBROVSKOU úlevu.
Platím za 5 nocí, 3 lidi a karavan cca 400 éček. Nebo míň? Nebo víc? To ne, byla to jenom tříhvězda. Čísla ve mně nikdy nezůstávají.

Přejíždíme 500 km zpět do Rakouska, ale k jinému jezeru, než jsme byli první den. Tohle má být malý kemp přímo u jezera, už nejedeme úplně nazdařbůh. A opravdu, je to tu nádherné. Od cesty směrem k vodě romantika, od cesty směrem ke kempu opět klasika. Jeden přívěs namačkán na druhý, třetí, atd. Tady navíc slunce praží přímo, nejsou tu stromy, které by mírnily palbu. Máme poslední místo, bohužel je u umývárek, takže celou noc nám svítí červená světla do oken a kolem naší hlavy chodí lidi na záchod. Zatáhnout nemůžeme, protože bysme se uvařili. I s větráním je v karavanu přes třicet stupňů. Naštěstí je tu úžasná restaurace s výhledem na jezero, ceny solidní, takže si dáváme večeři a několik panáků, abysme poslední noc nějak přežili.

Cestou domů sestavujeme desatero, proč nejsme vhodní adepti na dovolenou v karavanu.
Doma pak naskáčeme nazí do špinavého bazénu, cákáme na sebe a radujeme se jako malé děti.
Úkol jsme překvapivě splnili, Stele se dovolená líbila. Příště ale už musí jet s nějakým frajerem. Rádi jim na cestu namažeme svačiny.

1. Opravdu jsme nenašli jediný důvod, proč být raději v karavanu než v hotelovém pokoji, penzionu, chatce ... prostě kdekoli bez čtyřech kol. Navíc s půjčením vozu a platbou za kempy, je to ve výsledku dražší dovolená, než jezdíme obvykle
2. Obtížné parkování i jízda - chceme se někde zastavit, protože se nám to místo líbí, ale plac pro karavan najdeme až po několika km, takže na to pěkné místo už kašleme
3. Plastové nádobí - nechutná nám z něj, a tahat s sebou porcelán je úchylné. I panák z plastové skleničky chutná divně
4. Nemáme řád ve věcech. Nedokážeme udržet pořádek a pořád něco hledáme. Poslední dva dny jsem bez zubního kartáčku a naostro
5. Vypouštění a napouštění všech zásobníků nás obtěžuje
6. Pořád si připadáme špinaví a zpocení
7. Nechci vědět, ani vidět, co dělá dvacet cizích lidí kolem mě a nechci, aby to oni věděli o mně
8. Nepotřebujeme vařit, chceme ochutnávat cizí kuchyň - to je pro nás dovolená
9. Sex je buď abstraktní nebo kolektivní záležitost
10. Neradi účinkujeme v reality show

Neberte moje zápisky jako dogma.
Je to jen moje zkušenost a vy můžete být nadšení.

1. Předpokládám, že už se tento styl dovolené opakovat nebude - škoda - skvěle jsem se bavila :-).

2. Tohle si s dovolením nasdílím, nějak jsem si to romanticky taky plánovala - jsem vyléčena!

3. Skvělý postřehy, přečetla jsem všechny příspěvky zpětně. My jsme si taky párkrát pohrávali s myšlenkou romantické dovolené v karavanu někde na samotě, nejlépe na opuštěné pláži hned u moře. Jenže tam se parkovat nesmí. A když jsme projížděli kolem kempů, tak jsem nechápala, jak tam ty lidi můžou vedle sebe fungovat a to se vším. Měla bych úplně stejný pocity. Zlatá dovolená na samotě u lesa:))

4. Lucko, vy jste prostě úžasná! Já doufám, že někdy napíšete knihu. Krásně sebeironickou, vtipnou! hned bych ji koupila! Markéta

1. přidávám se k markétě:)
      Pavla

2. Jsem taky pro knihu, uplne Vas Lucie hltam a cekam na kazdy novy prispevek😊
      Hezky vecer Mirka

5. ...ste boli až dojemní v tom úsilí byť,, karavanisti,,....:-)
    Výstižné,,desatoro,, !

6. No jo,stinné stránky,ale krásně to zní a ještě lépe si to hned člověk vybaví z paměti.Já se ráda přesouvám,ale karavanem to nikdy nebylo,při čtení jsem si vzpomněla,že když mi bylo asi 13 let,o prázdninách,tak u nás kempovali s karavanem,řečeném bydlík na zahradě,ohromné,kousek od Prahy Beníškovi z Moravy,s holkama v mém věku,hráli jsme si večer na strašidla,lítajíc v nočních košilích po zahradě,oni jezdili na výlety po Praze a pamětihodnostech a pro mně to bylo ohromné zpestření prázdnin a nová přátelství,mastili jsme karty a jejich tatínek karavan postavil sám,přišlo mi to úžasné.My jezdili jen do penzionů,či někam naprosto prostě. Později jsem sama poznala kempy,z vody,nebo z z přesunů na cestách,no není to nic moc na pohodlí,ale zase je to dobrodrůžo ...a na té cestě na Korsicu si pořád vybavuji,jak to tam vonělo,pryskyřice a silice,v těch kempech,všude,těžká myrtová vůně.A zase na druhou stranu jsme poznali Korsicu celou,kdyby jsme byli na jednom místě,víme prdlajz.Krásný den :-)

7. Díky, příjemné počtení... nasmála jsem se... upřímné, výstižné... Veronika

8. Lucie, krásná zkušenost..a ty se vždycky hodí..třeba v nějakém dalším seriálu.. Rozhodně není od věci, když si člověk vyzkouší všechno sám:o))..Moc jsem se pobavila, skvělé čtení..díky..Jedno vím jistě...po přečtení si rozhodně karavan nevypůjčím:o))..krásné dny..Inka

9. Skvělé čtení ,škoda,že už je konec:))
    |Petra

10. Ale zase máš skvělou zkušenost. Aneb co nezažiješ, to nepopíšeš. Určitě se ti to bude hodit, ber to jako studijní cestu scénáristy. Michala PS: Celý rok tě čtu a nepíšu, ale už brzy, brzy napíšu :-) Kdybych měla domácí adresu, dávno by ti došly pohledy. Nějak poslední rok nestíhám ani ty maily.

11. Ahoj Luci,

diky za vyléčení... Taky jsem po tom touzila, ale radsi jako do hotelu, pls 😉😉😉

12. Dobrý den Lucie,
    chápu, že dovolená v karavanu není pro každého, ale myslím, že jste udělali zásadní chybu s tím kempováním. Když už máte karavan, tak je škoda uvázat se v kempu. My jsme projeli část Francie a Ligurskou riviéru. Parkovat s karavanem se v těchto oblastech dá bez problémů kdekoliv, hl. ve Francii, což je země pro toto cestování zaslíbená. V Itálii jsou malé pláže u kterých se dá také pobýt zcela v soukromí a v klidu. Příště by to chtělo více odvahy, ale to, jak jsem pochopila, už bude spíše rada pro vaši dceru. Na druhou stranu, kdyby jste měli idylku bez problémů, asi by vaše vyprávění nemělo tolik spokojených čtenářů....
    mějte se krásně Iva

13. Což takhle založit Klub vyléčených snílků o dovolené na 4 kolech?
    Mým dalším snem je cesta do Afriky na Safari.
    Lucie, nechcete mi to příští rok "testnout"?
    Mám takové tušení, že Vaše zápisky by asi byly zábavnější než realita

14. Rada sa podpisem pod toto desatoro!

15. Ono byste si zvykli. My, když jsme byli na první dovolené v obytném autě , tak se mi chtělo brečet. Nikde jsem nic nemohla najít, všechno poházené, málo místa, prostě chaos, takže jsem se těšila domů. Druhá dovolená už byla lepší (zapomněla jsem na ty hrůzy z předešlého roku, proto jsem s dovolenou v bytném autě souhlasila :-D ), třetí dovolená byla ještě lepší a letos pojedeme počtvrté. Kempování se prostě člověk musí naučit :-) .