Darujte hračku s Českým rozhlasem!



 
Stejně jako loni bych ráda prostřednictvím svého blogu apelovala na sociální cítění nás všech a vyzvala, abychom se zapojili do akce ČRo, který zprostředkovává konkrétní dárky pro konkrétní děti z dětských domovů.
Včera jsme si se Stelou prohlížely databázi dětí, které si napsaly a nakreslily, co by rády dostaly. Samozřejmě, že stejně jako u našich vlastních dětí převažují mobily, tablety a jiná elektronika, ale setkáte se tam i s přáními mnohem skromnějšími - jako je např. vypínací prostěradlo, kosmetika, hezké tepláky, hračka, taška na sport apod.
 
Píšu vám to takhle včas, protože teď je opravdu ještě z čeho vybírat a můžete potěšit i maličkostí. Systém je velmi jednoduchý: vyberete si vaše dítě (nebo víc dětí), u jeho dárku kliknete na rezervaci a máte pět dnů na to jít příslušnou věc koupit. Pak až k vám domů přijede auto a dárek si odveze. Koukněte na stránky ČRo, třeba na rozdílení minulých dárků, ta radost vám za to stojí. Asi nemusím připomínat, že jako dárek se nehodí použitá věc z domova, byť funkční, ale Ježíšek přece nenosí staré krámy. I takových dárců se prý najde dost a zklamání dětí je větší než kdyby nedostaly nic.
Tak šťastný výběr a budu moc ráda, když mi napíšete, komu jste udělali radost! Já vám to na oplátku napíšu taky.
 

P.S. Samozřejmě bude skvělé, když tuto krásnou akci zpropagujete i na svém blogu. Čím víc šťastných dětí, tím větší šance, že jednou neskončíme bez pomoci na LDN!

 

12 komentářů:

  1. Jdu se zapojit a najít si to svoje dítko(a) a děkuju za odkaz:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Lucie děkuju, já na to zapomněla:) hnedka to šířím netem:)
    Káťa

    OdpovědětVymazat
  3. Je možné poslať darček aj zo Slovenska?
    Monika

    OdpovědětVymazat
  4. Luci, už s dětma taky vybíráme:o), díky za připomenutí,
    Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Po rozkliknutí seznamu všech dětí (vidíte i již splněná přání) na vás vykoukne velmi poučné čtení. Na seznamu dětí bez dárku je čtení snad ještě poučnější. Přispívám jinak a jiné skupině (takříkajíc z druhého pólu života), ale svým dětem tuhle akci ukážu a jsem zvědavá, jestli odhalí, kde jsem našla to poučení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že ti, co mají skromné přání, těm se spíš splní? Bohužel vím, že pro děti z některých DD je toto jediná šance, jak se dostat k věcem (mobil, vlastní pc), které naše děti považují za samozřejmé, protože je mají. Oni mají v domově třeba společný počítač i mobil, atd.
      Tak jsem zvědavá, na co vaše děti přijdou!

      Vymazat
    2. Také jsem zvědavá. Je to opravdu zajímavé čtení, přemýšlela jsem o tom, jak ty děti (a zřejmě i dárci) uvažují. Hodně se plní přání opravdu dětská (cca do 11-12 let), potom ta spojená s odchodem do startovacího bytu (hrnce) a samozřejmě přání dětí s mentálním handicapem. Myslím, že moje děti, které si na nadstandardní přání typu smartphone musí přispět (různými způsoby), budou mít o čem přemýšlet.

      Vymazat
  6. Lůco, dnes taky poslaly s Lílou jeden dáreček.

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím Lucie, díky za tip.Rezervováno , objednáno. Přemyšlela jsem komu splnit přání a vím, že malým dětem je to jednoduché...nakonec jsme vybrali kluka 14 let (přeci jen máme k těm klukům blíž:-))) ) Jo a nevíte jestli došlo oblečení té paní jak jste mi na ni posílala adresu? Posílal jsem to dost pozdě po tom, tak doufám že to dorazilo.
    Přeji krásné dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To z vás mám radost!
      Oblečení snad dorazilo, myslela jsem, že vám Hana pošle aspoň zprávu, to mě mrzí, že ne. Ale její starosti bych nechtěla mít, ona žije opravdu mimo náš čas a prostor. Ještě jednou díky a mějte se hezky!

      Vymazat