neděle 24. března 2013

Přemýšlím


Dnes to bude tak nějak napřeskáčku, co mě zrovna napadá a napadalo:

... můj muž by se měl mít na pozoru, protože za dobu jeho nepřítomnosti jsem přišla na to, že mám mnohem víc volného času, větší prostor k přemýšlení, menší binec doma, není skoro vůbec zapnutá televize, nikdo nepřetržitě pracovně netelefonuje a ještě ke všemu ušetříme na jídle a pití.
Vida, jak lehce se i soudná žena může stát feministkou.
 
... blogy.
Jak jsem měla víc toho volnýho času a větší prostor k přemýšlení, tak jsem se začetla. Překvapilo mě, kolik mých oblíbených českých blogů se zjevně zaprodalo. Jednak mezi články běhá placená reklama, takže člověk kolikrát neví, jestli to ještě patří k článku autorky (= její vlastní názor) nebo už je to obchod. A pokud je zjevně účelem článku pouze profláknout nějakou velkou firmu, která to ještě navíc nemá vůbec zapotřebí, pak mě to fakt číst nebaví.
 
Možná si říkáte, že mám co mluvit, když v minulém příspěvku jsem vychválila Adorable, pro které pracuje Kryštof. Ale věřte mi, že bych to nikdy neudělala, pokud bych lidsky nesympatizovala se snahou dvou obyčejných holek designérek, které si postaví pult uprostřed prodejních gigantů a chtějí si vyzkoušet, jestli budou ušlapány nebo ne. A tuhle zkušenost podnikají za vlastní peníze. Smekám. 
(Mimochodem hodinky zadara nedostal ani jediný jejich zaměstanec či brigádník. Mají je jen půjčené.)
 
Stejně tak mě baví, pokud na někoho takového upozorníte vy, protože jinak spějeme do záhuby. Za chvíli budeme mít nábytek jen od jedné firmy, oblékat se budeme do značek, které mají uprostřed názvu & a čokoláda bude navždy fialová. Nezatracuju nikoho, jen říkám, že bysme prostě měli mít na výběr. Na reklamy mají jen ti nejsilnější a nejbohatší prodejci.
 
Miluju, když píšete, že vám váš blog přinesl uznání v podobě nových klientů, zákazníků, zajímavé práce. Není to zadarmo. Člověk za to platí vlastním soukromím. Nechává nahlédnout do sebe, svojí práce - a klient pak přesně ví, ke komu vchází.
 
Otázkou zůstává, proč píšu blog já, když mi žádnou zajímavou práci nepřihrál. Dost možná - naopak.
Až zase můj muž někam odjede, budu nad tím intenzivně přemýšlet.
 
 

12 komentářů:

  1. Lucie, to ses mi trefila do myšlenek. Taky jsem si toho všimla, na jednu stranu jsem ráda, že si firmy konečně blogerů všimly, na druhou stranu je mi často proti srsti způsob. Z různých důvodů jsem se rozhodla psát blog jen pro zábavu, a jedním z nich je to, že si na svém blogu chci psát co chci a kdy chci, aniž bych musela zpytovat svědomí, jestli to píšu za sebe nebo za někoho, kdo zaplatil. Možná se to jednou změní, nevím (nabídky jsou, statečně je odmítám), ale co vím určitě, že by to bylo způsobem, jaký je obvyklý u zahraničních blogů - tedy na férovku napsat, tohle sponzoruje ta a ta firma, ale slova jsou moje a píšu to, protože tomu věřím. A zmínit na blogu dobrovolně nějakou firmu, se kterou sympatizuji? Tak to je přece dobře, ne? Plus kdyby člověk u každé myšlenky a fotky přemýšlel, komu to dělá reklamu, tak nikdy nic neuveřejní:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak ... myslím, že tak blogy mají i fungovat - dávat vědět o dobrých věcech z oboru, o který se bloger zajímá, čímž se do povědomí dostanou právě ti menší, kteří nemají na investice do velkých mediatypů. Já sama, když mě nějaká osobnost, značka nebo projekt zaujme, o tom logicky napíšu a nazvala bych to spíš "tichou poštou" než propagací, jinými slovy - o dobrých věcech si lidé (blogeři.) řeknou ..

      Jinak jsem si zatím nevšimla, že by mé oblíbené blogy uhýbaly špatným (=reklamním.) směrem, asi se to týká hlavně těch módních, které moc nesleduju..

      Vymazat
  2. Kdyby zůstala jen fialová čokoláda, byl by to hřích. Protože já momentálně ujíždím na velké Orionce s vlašskými ořechy...se divím, že takhle kombinace není na pultech už dávno :D
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Lucie, už u Vás poněkolikaté slyším tuhle řečnickou otázku - proč ten blog píšete, když z toho nic nemáte. Omlouvám se, ale už to skoro zní jako byste za to něco tedy chtěla:) Myslím, že většina blogerů píše proto, že tím uvolňuje energii tím, že sdílí svoje myšlenky s lidmi, kteří smýšlí stejně a virtuálně mu "rozumí". Když je to v rámci oboru a blog znamená i pracovní příležitost, je to super a já být producentkou, už Vás skrz blog kvůli Vašim myšlenkám, postřehům a zážitkům oslovím minimálně s pěti žádostmi o napsání scénáře:) Iri.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, já to nějak nedořekla. To jsou ty zkratky. :-)
      Myslela jsem to tak, že místo abych psala "pracovně", kde mám pořád skluz, tak se věnuju jen tak blogu!

      Vymazat
    2. vy přece píšete proto - že nám každý den zvedáte náladu!

      Vymazat
  4. Ještě ,že TAK,Lucie!To by mi chybělo ,to věnování se blogu!Každý den,bych Zase ta Lucie.... stejně hledala,kdyby náhodou už nebyl.Ale JE a to je SUPER!A díky za myšlenky ,čtení atd.

    OdpovědětVymazat
  5. Je to pravda, firmy si nás blogerů začínají všímat stejně jako v zahraničí, kde je to naprosto běžné. Mně samotné reklama na blogu také vadí, ale záleží na formě. Já jsem pár nabídek také dostala, vzala jsem jednu na čokoládu (nevím jestli je to ta fialová:) a svým čtenářkám jsem oznámila,že velikonoční příspěvky jsou v rámci této spolupráce. A jsem z ní nadšená,protože jejich čokoláda je skvělá(mám jí doma několik kil:) a jsou navíc moc milí! A myslím si jako Iri i Yasnna, že pokud to souzní tematicky s blogem a jsou to vlastní slova blogera,jeho fotky a nápady, tak proč ne. A šířit kreativitu a šikovnost jiných (zadarmo) je podle mě i účelem blogů. Přeji krásný den:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavní problém je v tom, že je to vždycky obchod. A když člověk za něco dostane zaplaceno, nemůže pak o tom už nikdy říct, že syn si třeba zrovna na tý čokoládě zlomil zub - i kdyby to byla pravda. Zatímco pokud by to zaplacené nebylo, tak to klidně v legraci do blogu použije. Mně občas někdo nabídne rozhovor výměnou za to, že se bude odehrávat v nějaké nové kavárně, butiku (kam se NÁHODOU) půjdeme podívat apod. Já toho novináře samozřejmě nezajímám, ale potřebuje udělat reklamu tý kavárně, butiku apod. Takových pseudo rozhovorů jsou plné časopisy, super.cz apod. Už jsem na ně strašně alergická a poznám to hned. Ale napsala jsem v tomhle článku jen to, co si myslím - to můžu, protože mě nikdo za můj takový nebo makový názor neplatí. :-) Ale váš blog mám ráda.

      Vymazat
    2. Děkuji, já váš také:))

      Vymazat

  6. dobrý večer Lucie, v současné době jsem přišla o 9 vztah.. jistotu a doufám že nepřijdu i o jistotu vašeho denní skvělého psaní. Maruška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, vy mě děsíte! Co se stalo?! Odpovídat mi samozřejmě nemusíte a slibuju, že minimálně několik dalších týdnů psát budu. Už kvůli vám!!!

      Vymazat