Mé postavy




Včera jsem začala předělávat poslední (patnáctý díl) Ententýků, protože kdyby byl opravdu poslední, tak by nám nevyšel fór, který se odehraje v úplně poslední scéně. Je mi u toho dost těžko. Mám se loučit se svými postavami, které pár let žily jen v mé hlavě, pak na papíře a teprve na poslední chvíli si do nich vlezli herci.
Jak bych vám to jenom přiblížila?
Někoho milujete, ale víte, že zanedlouho se budete muset rozloučit. On vám odjíždí na druhý konec světa. Sice si dáváte sliby, že se zase uvidíte, ale ve skrytu duše musíte připustit, že možná už nic nebude. Nebo víte rovnou, že nebude.
Tak takhle mi je.
Nemůžu se se svými postavami prostě rozloučit. Už teď mi chybí.
Nesmím na to myslet, protože pak jsem šíleně naštvaná, že seriály, ve kterých místo postav běhají konstrukty a děj je vypočítaný skoro na kalkulačce, dostávají přednost. Přednost před pravdou, která je vždycky nevypočitatelná, takže za chvíli už se o ni ani nikdo nebude pokoušet. Pohořet s ní je totiž hrozně snadné.
To přece všichni víme. 

3 komentáře:

  1. Milá Lucie, netuším jak velký je rozdíl mezi tím napsat knihu a scénář, ale což takhle připravit pokračování seriálu jako knihu?? Osobně jsem si nikdy nekoupila knihu, která byla napsaná podle seriálu, ale myslím, že kdybych se dívala na seriál a zalíbil se mi a poté jsem zjistila, že je možné si jeho pokračování přečíst, asi bych si knihu koupila (mluvím trošku v rovině přestav, protože se přiznám, že poslední seriál, který jsem viděla celý byla Arabela :-)) i když vlastně ani ten ne, jen základních 13 dílů :-)) Ale možná by to byla cesta jak se nerozloučit se svými postavami a nechat je žít....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta Arabela mě velmi pobavila, podle toho, jak čtu celý rok ohlasy na svém blogu, tak půlka z vás nemá televizi a půlka se na ni nedívá, vy mě tedy ve sledovanosti nevytrhnete! :-) Ale v zásadě to obdivuju - nečumět na bednu.
      Producenti se snaží pokračování nějak vzkřísit, tak ještě doutná plamének ... uvidíme. Ale děkuju za podporu!

      Vymazat
    2. Bednu doma máme, ale hlavní sledovatel je manžel a v 99% sleduje sport (já už se roky nekoukám ani na sebe, stačí mi to vidět, když se po natáčení přehrává záznam :-)).... když není sport, televize nesvítí :-)) Já bych i seriály sledovala ,ale nějak mi vadí, že nemám čas sledovat všechny díly a uniká mi tak souvislost a tak raději nesleduji vůbec.... jednou jsem se chtěla překonat, kdy moje kamarádka Viola hrála v jednom ... Ošklivce... ale bylo to tak děsný dějově, že to ani Viola nezachránila :-))
      Ale slibuji, že se zkusím na pár dílů (tj. alespoň dva :-)) Ententýků podívat... když jsi nás nechala maličko nalédnout pod pokličku .... :-))
      Peoplemeter doma nemáme, takže neboj, naše rodina sledovanost nesníží :-)

      Vymazat