Šest dnů psací samoty/ I hřbitov může být cíl



Naše vesnička je tzv. slepá. Není průjezdná a končí hřbitovem. Jak symbolické. Když je sibérie jako dnes, jdeme s Jenny jen malý okruh - právě ke hřbitovu. Dnes jsme nepotkali zase ani jediného člověka, dokonce ani psa nebo kočku. Nádhera. Uvědomíte si, že když padá sníh, tak je to slyšet. Taky slyšíte svoje kroky, i dech, i to, že vám bije srdce. Tohle doma nikdy neslyším. Je proto potřeba občas udělat psychickou očistu a vrátit se k úplně základním a nejdůležitějším věcem. Aspoň já to tak mám.
Co ještě jsem si uvědomila:
Den může mít nekonečně hodin.
Baví mě koukat z okna, jak padá sníh a jak mě tu zasypává.
Baví mě poslouchat ticho, které rytmizuje jen sametový zvuk pendlovek.
Začínám získávat závislost na seriálu Okresní přebor. Už si ho nepouštím jen v pauzách mezi psaním, ale občas i jako podkres pod vlastní psaní. Ale neopisuju, čestně. Akorát nemám ráda ženské postavy v tomto seriálu. Nerada bych ublížila kolegům scenáristům, ale chlapi asi napíšou líp chlapy. Ty baby mě prostě nebavěj, otravujou a zdržujou. Chci se dívat na muže!
Baví mě si dlouze připravovat kávu.
Baví mě mýt krásné keramické nádobí po bývalých majitelích, které mi s láskou darovali.
Baví mě přemýšlet.
Baví mě se tady trochu bát (jeden ze tří vchodů do domu je zavřený jen na kličku, takže by stačil razantnější kop od borce z Okresního přeboru a je uvnitř). Ne, nenapíšu číslo popisné.
Baví mě tady asi úplně všechno.

2 komentáře:

  1. Musela jsem si ten tvůj příspěvek přečíst několikrát. Úplně z něj sálá klid a smíření a život. Miluju pohledy z okna na krásně zasněženou krajinu a s jakou lehkostí dopadají vločky na větvičky stromů. No, jenže mám tak čas tohle pozorovat akorát v jedenáct večer a to už spíš mžourám a upadám do komatu. Já ti to závidím! Ten časoprostor, který tam máš pro sebe.Stejně to na těch vesnicích všechno plyne jinak. Já chci taky den, který má nekonečně hodin!!! A chci den, kdy bych nenarazila na blbce a nepříjemnýho člověka!! Hned!! A.

    OdpovědětVymazat
  2. Okresní přebor beru jako hraný dokument, tam není nic vycucaného z prstu. Kdo někdy žil na vesnici a byl součástí těch rituálů, ví své. Mě tam baví i ty baby. Přeju klidné rozjímání "na konci světa". P.

    OdpovědětVymazat