Kolik stran napíšete denně vy?


Dnes jsem napsala skoro 50 stran scénáře, kterým končím svůj roční pobyt v ordinaci s velkým O. Ale často jsem neměla daleko do té s malým o. Scénáře pro tv se většinou píší levá - pravá (takže jsou to vlastně jen půlky řádků a někdy se ani nedopíše celá strana, když obraz končí dřív). Změřila jsem pro přesnost slova - 5150. Psalo se mi lehce, vzdušně, mezitím jsem ještě uklízela, pekla rybízovou bublaninu a kochala se sluníčkem a kytkami v zahradě. Velkou výhodou je, že Stela má dnes svůj program, a tak jí nemusím žádný zajišťovat. To se to hned píše! Přitom si myslím, že grafoman nejsem. Měla jsem tu čest číst několik výplodů, které nebyly ničím jiným než mánií používat slova, a tam bych se teda neřadila. Ale kdo ví ... v dnešní době, když se autor věnuje (i) seriálům, musí umět přemýšlet a psát rychle. Taky jsem to dřív neuměla, leč naučila jsem se. Myslet si, že psát pomalu = psát kvalitněji, je nesmysl. Často se mi stalo, že nejlepší věci jsem "porodila" za jedinou noc, a naopak dostatek času vyústil v pohřeb celého scénáře. Nikoli žehem. Deletem.

1 komentář:

  1. Vaše otázka padla u mne přímo do narozenin takže jsem nenapsal ani jednu...

    OdpovědětVymazat