Jak nezešílet v knihkupectví

Jak?
To bych taky ráda věděla.
Black Friday jsem využila hlavně pro nákup knih. A to jsem ani nevyfotila všechny, protože některé další mám jako dárek. Ale vyfotím je a napíšu o nich později.

Bohužel se mi zbláznil foťák v mobilu, nechce zaostřit, chová se divně. Všechno je rozmazaný/rozostřený. Takže jsem musela fotit z různých úhlů, podle toho, kdy se zrovna necukal. Pokud uvidíte kus mojí ruky, nohy, pyžama, není to uměleckej záměr. 
(Ale mohl by být.)

Včera jsme s paní Malinovou prováděly vánoční úklid a hned na začátku se nám rozbil (asi po 15 letech) vestavěnej vysavač. Servisák by dojel až v lednu a viděl to na výměnu motoru minimálně za desítku. Takže co udělá nešťastná neschopná žena v tuhle chvíli? Ano, zavolá manželovi. Shodou šťastných náhod byl servisák za dvě hodiny u nás doma a oprava stála patnáct set. 

Kromě toho máme pořád rozbitý sklo v obýváku, nevysypalo se snad jen silou vůle. Věřím, že do Štědrýho dne nám ho fakt vymění. Jinak bysme dávno měli ozdobenej strom, ale s tím rozbitým sklem to jaksi moc neladí.
Ráno v sedm volal elektrikář, že nám jede opravit elektriku ve Steliným pokoji a pověsit lustr. Nebylo to vůbec einfach, den po vánočním úklidu zase bordel. Ale lustr visí a svítí!

Před chvílí začalo nesměle sněžit.
Předpokládám, že v Liberci bude směle, zítra se tam jedu fotit ke skokanským můstkům pro jeden rozhovor. Doufám, že budu moct mít na hlavě kulicha!




 Od této autorky jsem zatím četla jen povídky a strašně se mi líbily.
Recenze na knihu byla taky skvělá.


 Tenhle typ knih miluju.
 Útlý román, malý příběh, velké emoce.
Byl přeložen do 20 jazyků.


 Když napsal František Pavlíček tuhle pohádku, byl zrovna na indexu.
Aby se mohla natočit, zastřešila ho svým jménem paní Bohumila Zelenková
(taky autorka, maminka režiséra Petra Zelenky).
Teprve po revoluci bylo její jméno z titulků smazáno a dostal se tam pravý autor.
I takhle fungovala nesvoboda.


 Nevím. Zkusím.
Byl zlevněnej a jiné jeho knihy mám ráda.


 Moc se mi líbila předešlá kniha Dědina.
Na tohle jsou taky dobrý recenze.



 Jasná volba.
Od PS mám všechny knížku, mám ráda její styl.
Pro všechny čtenáře, kteří mají pocit, 
že jsou divní, že byli divní, nebo že jsou divné jejich děti.
Takže pro nás všechny.


 Dvacetiletá vítězka Literární ceny Knižního klubu.
Psáno mladým jazykem, teda spíš mozkem.
Na to jsem hodně zvědavá.



 Sama jsem překvapená, že jsem si to koupila. 
Teda dám ji spíš Stele, ale určitě si to přečtu.
Uhranula mě grafika, strašně se mi líbí.
A autobiografický fejetony miluju.


 Místo filmu kniha, protože film se nikdy nenatočil.
Jsem zvědavá na ten příběh.
Navíc je mi sympatický, že JS mluví otevřeně o svojí tvůrčí a zřejmě i životní krizi.


 Kniha mojí spolužačky. 
Má 5 dětí a píše jen ve volným čase.
Takže málo.
Těším se.

 Pro babičku, zběžné prolistování mě přesvědčilo ke koupi.
Přečtu si taky.



 Tuhle knížku jsem si koupila kvůli obálce. 
Fotka není vystajlovaná. 
Resp. takhle: vím, že i bordel je stylizace, 
ale mnohem menší než ty uhlazený fotky jídel s vrstvou laku na vlasy.
Naprosto mě nadchla, asi bude taky pro Stelu.





 A tohle je objev.
Pro všechny, kdo něco děláme na sítích a chceme se vyvíjet.
Michelle patří mezi nejuznávanější marketéry na sociálních sítích, 
radí ostatním a ještě sama skvěle píše.
Kdysi měla blog Růžová panda, 

Z knihy jsem upřímně nadšená!





 Woody Allen.
Moje láska.
Miuju film Zahraj to znovu, Same,
kde Woodyho dabuje Oldřich Kaiser.
Miluju jeho humor.
Pravda je, že v posledních filmech se trochu ztrácím,
takže díky knížce si to pěkně srovnám.
Těším se.



Hrozně dlouhej příspěvek.
Hodina a půl mýho času.


19 komentářů:

  1. Nedocenitelnej příspěvek, díky. Ale to fotografování trvalo dýl, že jo?

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Lucie, díky za tipy. Můžu se přidat ke chvále na Jak na sítě, je skvělá. Jinak jsem nadšená z tvojí informace, že paní Malinová dělá vánoční úklid, hned jí napíšu. Ale že se to Soně z toho Havířova vyplatí, takhle dojíždět. a kde na to bere čas? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, děti odrostly, Dan pořád na kole, tak jsem se dala na gruntování:))

      Vymazat
  3. Lucko ,skvělé knihy.... vezmu si některé na mušku- nejraděj bych všechny ,ale místo nedovolí.....Jo Soňa M.je na roztrhání :-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, holky, jen jí volejte, nasedne na vlak a jede! Uklízí opravdu výborně.

      Vymazat
  4. Perfektní příspěvek, díky za váš čas, Lucie. Zrovna vybírám knížku pro mamku. A asi půjdu do Soukupové. Četla jsem Chirurga a Bohemii, tak jsem zvědavá, jak se budou líbit vám. Přeju pěkný počtení a k zítřejšímu svátku všechno nej... Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Přeji i já k zítřejšímu svátku vše nej….a nějakou vločku k rozhovoru. Zatím spíše v Lbc popaduje a nic moc, teploměr ukazuje -1, pod můstky snad bude chladněji a sněhověji. Prima večer a šťastnou cestu přeje "z Jizerek" Olina

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za příspěvek, počkám, co mi nadělí Jéžich a pak vyrazím na moji oblíbenou nakupovačku u Dobrovského, která bývá hned po vánocích.... jo, trochu tady na severu padá, kulich určitě vhodný... ale jinak je to jen decentní sněžení, což nám horalům teda zatím vyhovuje... nic horšího, než vláčet vánoční nákupy v břečkách by nás asi teď nemohlo potkat.... A všechno nejlepší k svátku!
    Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za další tipy!!!
    Já měla od Ježíška dovoleno si za určitou částku něco přát, takže jsem se rozjela.
    Až tak, že jsem skutečné množství zatajila a odevzdala rodičům jen část:-)
    já si udělala radost:
    Dita Táborská - Malinka
    Lenka Horňáková-Civade - Marie a Magdalény
    Kateřina Dubská - Dcery
    Jiří Hájíček - Rybí krev
    Viktorie Hanišová - Houbařka (nějak mě to zlákalo pod vlivem Anny Bolavé)
    - Rekonstrukce
    - Anežka
    Petra Dvořáková - Dědina :-))
    Petra Soukupová - Pod sněhem (mám ráda knižní roadmovie, dusno tří sester v autě s vyhlídkou
    rodinné oslavy)
    - Zmizet
    Tošikazu Kawaguči - Než vystydne káva

    Musím se chvíli krotit.
    Prosím o informaci, třeba u nakladatelství HOST je rovnou 100kč rozdíl mezi brož. a pevnou vazbou. Co vše ten rozdíl obsahuje? Náročnost výroby...a dál?
    Mám raději pevnou vazbu ale stovka je stovka:-)
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. KONGRATULEJŠN, zdraví, vnitřní pohodu (s trochou té rozervanosti jako tvůrčí doping), peňauze, radost, dobré lidi kolem...sociáloní jistoty...a světový mír:-)
      Magda

      Vymazat
    2. A ještě jednou děkuji, Lucie.
      Matěje Hořavu jsem měla na seznamu také, jeho Pálenku...nebyla jsem si jistá, ale když vidím, jak umí napsat recenzi, tak to by jako šlo:-))
      Magda

      Vymazat
    3. Krom poslední jsem četla všechny a všechny mohu doporučit!

      Vymazat
  8. Dobrý den, paní Lucie. Přeji Vám všechno nejlepší k dnešnímu svátku, zdraví a štěstí a ať se Vám vše daří. Mějte se krásně a přeji krásné vánoce a šťastný nový rok 2020. Miluše

    OdpovědětVymazat
  9. Hezkÿ svátek Lucie. Vše nejlepší. A díky za knižní tipy. Hana Petráková

    OdpovědětVymazat
  10. Mila Lucia, velka vdaka za knizne tipy...A vsetko najlepsie k meninam! Nech sa Vam splnia vsetky priania a hlavne nech je to potvorske sklo rychlo vymenene :)
    Tatiana.

    OdpovědětVymazat
  11. Teda, ty ses rozjela. Já teď dost nakupuju v antikvariátech na internetu, ale je to stejná past jako second hand. Člověk má radost, jak levně a dobře nakupuje, ale nakonec tam nechá balík.

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuju za připomenutí Ostrovů, koupím si to k Vánocům. Taky jsem byla nadšená z jejich povídek.

    OdpovědětVymazat
  13. Knižní tipy mi vždycky přijdou vhod, děkuju. Chystám se na Ostrovy. A výhodou věku mých dětí je, že knížky jim určené si už ráda přečtu i já - a tak dám asi i tu Soukupovou. :-) Zdravím. Kl.

    OdpovědětVymazat