17


Stele je dnes 17.
Co o tom napsat ...
Mezi 12 a 13 lety je propast. Od 13 teenegerovský peklo, který má stovky podob.
Někdy den štěstí a porozumění, který se v pěti vteřinách změní na rodičovský zoufalství.
Někdy naopak.
Někdy variace.
Minule mi někdo napsal do komentářů, že není umění mít rád děti, který jsou hodný a chytrý.
Stela je crazy.
Kdybych tušila, co nás čeká, nevěřila bych.
Jen by mě zajímalo, jestli je to pořád ještě puberta nebo už to takhle zůstane.
Rozhodně je lepší mít dítě ve dvaceti, než po třicítce. Spoustu věcí nechápu, nerozumím, jsem mimo. Nedokážu se vcítit, protože moje pocity jsou padesátiletý, a asi už ani nechci všemu rozumět.
Chci mít svůj klid na psaní.
Chci bejt sobec.

Miluju ji.


25 komentářů:

  1. Jak vám rozumím.
    Snad bude líp. V tomto věku mám nejstarší a další dvě mě ještě čekají. Snad to přežijeme všichni.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Stele krásné narozeniny a tobě, pevné nervy i nadále. Nevím jak ty, ale já si připadám jak nevyrovnaný jedinec, se kterým cvičí puberťáci. Normálně se začínám bát mít radost z něčeho, co se jim povedlo nebo z toho, že mi přijdou, že jsme s nimi tak nějak v souladu, protože tyhle záblesky jakéhosi rodičovského štěstí vzápětí umlčí nějaký další průser. Je to u nás nahoru dolů a spíš teda dole a síly docházejí. I když jsem rodila po dvacítce. Každopádně prý I TOTO POMINE! Sílu všem! A.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo je to těžké období. Mohla bych vykládat. Držím palce, ať je líp. Stele všechno nejlepší. Je to krásná a originální žena.

    OdpovědětVymazat
  4. Děti mám ještě malé, takže díky za všechny tyto postřehy ohledně puberty, až to k nám dorazí, bude užitečné si vzpomenout, že nejsme jediná rodina :-) A že musíme VYDRŽET! :-)
    Stele přeju krásné narozeniny!
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  5. Gratuluju ♥ Stele i vám. A sama za sebe přidám, že jestli se mi v životě fakt něco povedlo, tak "stihnout" zdravý a šikovný syny do pětadvaceti, protože i když už jsem taky občas "mimo", tak ještě pořád se chytám. Aspoň trošku ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Gratuluju, že jste se ti Ho obě ve zdraví dožily, jen tak dál! Už to bude jen lepší.

    Dnes jsem si koupila a přečetla Vířivku, oboji jsem stihla před polednem, nevím, co budu dělat zbytek neschopenky. Fakt dobrý!!! Pište dál! A rychleji :)

    OdpovědětVymazat
  7. Luci, u nás bylo nejhůř do 17... a často slýchávám, že nejhůř 13 - 17! Takže je to dobrý, máš to za sebou... snad :) Stele všechno NEJ! pa i.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás bylo nejhůř po 18, když přišel pocit,že už je dospělej a může vše.. Ivča

      Vymazat
  8. Co si clovek zasadi to si sklidi...ale to cist nechcete,ze?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám obrovskou chuť vám něco od plic napsat, ale.....přeji vám aby jste g Vašich dětí mela jen a jen radost.

      Vymazat
    2. Však to nemuselo být myšleno zle, ne? Presumpce dobrého úmyslu :-) Prostě originální lidi plodí originální děti :-).
      To úžasné duhové líčení z vrchní středové fotky si pamatuju, to mě tehdy fakt dostalo. V tom nejlepším slova smyslu.
      Všechno nejlepší! Víte, jak...já bych si někdy přála dělat věci tak, jak chci já a nestandardně, ale na to jsem byla příliš standardně vychovaná a některé své stíny člověk nepřekročí, no :-).
      Lea

      Vymazat
    3. Pokud to bylo myšleno takhle, tak fajn. Já jsem v tom prispevku viděla takové to....blbá výchova no,tak co chcete....na to jsem alergicka, takže jsem nevydržela nereagovat. Také mám standartní výchovu a neumím překročit svůj stín a přesto na tento blog chodím moc ráda a zajímá mě Lucčino barevné vidění světa. Je to hodně obohacující. Jen mě prostě moje dospele dite dostalo až na dno zoufalstvi a zlomilo mi srdce i presto, že mělo standartní výchovu a nebarvilo si vlasy narůžovo. Možná jsem někde udělala chybu, ale to uz mi nikdo nikdy nepoví a vrátit zpet to nejde. Myslím si, že každý rodič vychovává děti podle svého nejlepšího svědomí. Luci držím palce ať se Stela brzo najde a je v životě spokojená, myslím že jste silná osobnost a dáte to:)) Gab.

      Vymazat
    4. Holky, vy se za mě tak rvete, že ani já sama to neumím. Děkuju! P.S. Trochu jedu osvěží!

      Vymazat
    5. Jasne ze to nebylo mysleno zle..ma originalni rodice tak je sama original se svymi nazory...Stejne jako mamka-Lucie-taky jde proti proudu....

      Vymazat
  9. Přeji Stele dodatečně vše jen a jen to nejlepší,hodně štěstí v životě.....bez dětí by byl náš dům uklizený...naše peněženka plná...ale naše srdce prázdné.....

    OdpovědětVymazat
  10. "Miluj mně, když si to nejmíň zasloužím, tenkrát to nejvíc potřebuji" stará čínská moudrost.

    OdpovědětVymazat
  11. Nemyslet na to co bylo. Netrapit se nad tím co bude. Žít jen současnosti. Mně to pomáhá.

    OdpovědětVymazat
  12. Děti jsou 95% starost . A jen 5% radosti.

    OdpovědětVymazat
  13. Mrkněte na tohle, klasika! Happy birthday to Stela!
    https://youtu.be/dLuEY6jN6gY
    Vendula

    OdpovědětVymazat
  14. Lucie, jak já Vám rozumím! Máte můj obdiv, jak dokážete vyjít za každých okolností s kůží na trh, na nic si nehrajete a proto si z té záplavy šťastných, chytrých a úspěšných blogerů vybírám právě Vás. Že jste prostě "skutečná". Znáte tuhle knihu? http://www.tanahavlickova.cz/klic-k-rodine-aneb-manual-k-detske-dusi/
    Zkuste si sehnat a přečíst, čte se to samo a možná víc pochopíte svou dceru, stejně jako se to povedlo mně. Myslím, že máte doma hvězdnou avantgardu a že z toho jen tak nevyroste :) Ale přesto není třeba zoufat, je skvělá, talentovaná a je tady od toho, aby zářila! Krásné dny a díky :) Gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale no tak, už toho lezení do zadku necháme, jo ???...

      Vymazat
  15. Všechno nejlepší! Ať je Stela šťastná.

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Lucie,

    děkuji za sdílení, moc ráda vás čtu. Kdyby mě váš blog nebavil, tak sem prostě nebudu chodit a hotovo. Ale mě to neskonale těší, někdy dojímá, často rozesměje. Tak to jen tak jsem vám chtěla napsat. Lucie

    OdpovědětVymazat
  17. Děti mi do puberty teprve dorůstají a nejmladší to ještě chvíli potrvá,a upřímně mě mírně děsí, jaký drama to může být. Pak si zas představím ty děti, které se v tom plácají, zleva zprava, z extrému a do extrému a prostě si nepomůžou. Přeju Vám pevné nervy, jsem přesvědčená, že Stela je skvělá mladá žena a že bude lépe. Všechno nejlepší :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Lucie,má dcera byla na zabití mezi 13_17 lety.Korunu tomu dodal manžel,který odešel...to nastalo peklo.Vydržela jsem ji nezabìt.Včera jsme spolu oslavily den matek.Super žena,partacka.
    Druhý syn...do 16 v pohodě,pak mírné nervy s flakanim ve škole.Pak nastoupil do práce.Vše ok...a...Pak..přišel pád do velkého hnoje..vězení,dražba našeho domu.atd...atd...Nyní je několik měsíců na svobodě,pracuje a když mě potká jeho "vychovatelja" z vězení pláču,tak moc mi drží palce ,tak hodně mu věří a já se snažím.Snad Vám nebudu ani psát,že z toho všeho jsem onemocněla nevyléčitelnou nemocí...Držte se.Hezký den a Stelince vše nej.👍JP

    OdpovědětVymazat