Co vy a umění?






Se zájmem jsem si přečetla v E15 článek o tom, kdo z výtvarníků nejvíce prodává a vystavuje. A jaký je jejich  art index. Docela mě to překvapilo, protože v tomto směru jsem absolutně mimo obraz. Navíc většinu umělců vůbec neznám. Moje chyba.
Bavilo by mě do umění investovat, ale na to nemám. Momentálně řeším, jak zaplatím Stele druhý ročník školy, pokud nepodepíšu nějakou novou smlouvu. Nechce se mi psát cokoli, co kolem mě projde, ale vím, že tohle rozhodnutí je velký luxus.
Ale zpátky k umění.
Vím, že třeba někteří rodiče kupují svým dětem už od narození ke každým narozeninám obraz nebo jiné umělecké dílo a nemusí jít zrovna o investici za desetitisíce. Nebo sbírají keramiku, či díla nějakého autora ... v tomhle směru já zaostávám. Moc toho nemáme a investovat výhodně už vůbec neumím. Jen ze srdce. Vánoční ozdoby jsou přesně ten případ.
A jak jste na tom s investováním do umění vy?
Opravdu by mě to moc zajímalo!
 

16 komentářů:

  1. Moje největší investice byla 12 let každodenního doučováni do školy.Pokud začnou kluci podnikat, chci jim v tom maximálně pomoct.To, že platíš Stele školu je velká investice, která se zúročí.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Lucii,
    ja chodim na VSUM koukat na klazury a kdyz se m i neco na malbe libi - koupim to. Je to jeste na levny a nekdy se podari, ze se z tech mladych umelcu stane nekdo znamej.
    Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem měla štěstí, že jsem studovala dvě umělecké školy, a tak máme doma "speciální sbírku" od spolužáků, profesora nebo ze zajímavých setkání. Ale to jsme tedy neivestovali v tom pravém slova smyslu... Ale momentálně se na asi první větší investici do umění (když nepočítám investici do sebe samé :) chystám – manžel bude mít kulatiny a miluje Petra Nikla... Krásný den, Veronika

    OdpovědětVymazat
  4. Rodiče mého muže si každý měsíc koupili novou knihu a každý rok jeden obraz od méně známých umělců. Souhlasím s paní Malinovou, že investice do vzdělání je VELKÁ.

    OdpovědětVymazat
  5. já chtěla v sedmnácti, tedy před 25lety koupit sošku (cca 50cm) od Olbrama Zoubka, tenkrát stála cca 20 000 Kč. No a dnes by stála určitě více, měla jsem na to tenkrát čuch, strašně jsem ty sochy milovala, kdybych ty peníze měla, mám sochu...

    OdpovědětVymazat
  6. Na umění moc čas nemám, a zatím to neberu jako nějaký svůj nedostatek, protože stále a asi i naivně věřím, že až budu stará, tak budu mít čas na ty návštěvy galerií apod.:-) Máme jednu investici v umění, i když to jako investici nevnímám. Ale mám jeden mega obraz od jablonecké výtvarnice, která maluje suchým pastelem. A pak mám několik obrazů svého otce, který svého docenění a ocenění zajistě časem také dojde. Investovat peníze neumím. Investuju něco jiného a momentálně asi taky blbě :-D A.

    OdpovědětVymazat
  7. Lucie do "umění" jsem investovala 2x, ale ne pro sebe. Grafické listy v řádu stokorun jako dárek. A investice do vzdělání dětí je samozřejmě důležitá, ale nejsem zastáncem nutnosti mít samé "biče" a vysokou školu. Úspěšný může být člověk i s výučním listem.
    Spíš neumetat dětem cestu a naučit je, že nic není zadarmo....Martina Raisrová

    OdpovědětVymazat
  8. Letos jsem si začala kupovat grafické listy :-) doufám, že časem získají na ceně :-)
    ...zatím si je pověsím na zeď :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Vždycky jsem dětem říkala, že jediný, co jim dáme jsou školy, pokud budou chtít studovat, pak už se musí starat samy :-) Do umění zatím taky neinvestujeme, pořád je třeba investic do něčeho jiného, ale třeba začneme na stará kolena :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Na to je dobre chodit na Umprum, na semestrální a diplomové práce ateliéru grafiky a ilustrace. Mají často nějaké tisky na prodej za studentské ceny a často je to skvělý.

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Lucie,je to jednoduché.Když máš nejlepší práci na světě - učíš na umprumce. Tam jsou tvoji nejlepší kamarádi malíři, takže dostáváš dárky. A k tomu máš šikovné studentky (fakt jen holky), které jsou dnes na AVU. A nakonec, naše skvělá dcera studuje v Anglii ilustraci, a tak máš linoryty i na záchodě. A obrazů plný byt, a taky knih, protože syn studuje knihovnictví. Takže jedna naše investice je v Brně a druhá v Anglii. Vendula

    OdpovědětVymazat
  12. Já bych i do umění investovala, jen kdyby bylo co :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Také bych do umění investovala, ale z mateřský to zatím moc nejde :) Mám pár originálů, ale jde spíše o lokální malíře, a umělecké přátele mých rodičů, a vím, že to není nic hodnotného, ale mám nádhernou reprodukci na plátně od Jakuba Schikanedera. Originál mi zůstane navždy zapovězen, tak jsem si udělala alespoň takovouhle radost.

    OdpovědětVymazat
  14. Na investování do umění nejsou finance, takže smolíček:):). Ale popravdě mě to moc nemrzí, protože takhle mohu občas něco obměnit.

    OdpovědětVymazat
  15. Já Váš blog občas čtu taky už pár let, něco mě zaujalo, politicky s vámi nesouhlasím, ale je to Váš blog, tak co.
    Jsem matka dospělých dětí a jak jsem vídala Vaši dceru tady ve Vašem blogu, zase během let, říkala jsem si, zda na ní není vyvíjen velký tlak a zda se nestylizuje do role, která pro ni možná není. Možná by vaše dcera byla víc spokojená v obyčejném životě, nevím.
    Pamatuji si, jak jste jí nechala předělat pokojíček na krásný dívčí pokoj, od architektky, nafotilo se to do časopisu, ale mě zarazilo, že si dcera dala pryč všechny dětské věci, to možná bylo předčasné. Schovala jste jí je alespoň do krabice?
    Teď už nastoupila puberta a co se nepodařilo doteď ve výchově, už se nedohoní. Přeji pevné nervy a... vytrvat.
    ALena

    OdpovědětVymazat
  16. Já investuju do umění 400,- za pololetí. Syn chodí ve 3. třídě na keramiku a doma to máme jak v galerii :-) Myslím, ale že z toho v budoucnu nebude víc než nezaplatitelné vzpomínky na synovo dětství a snahu mi udělat radost.

    OdpovědětVymazat