Novináři


Have you always wanted to journal but don't really know where to start? Here are some ideas of how to get started with journaling plus two journaling myths that might be keeping you back. Click to read more.
Od včera myslím na zbytečnou smrt dvou slovenských novinářů. Resp. jednoho novináře a jeho přítelkyně. Mám pocit, že se opravdu muselo stát něco takhle hroznýho, aby se nejen u našich sousedů změnil politický i občanský postoj k novinářské práci. Už dlouho se mi nelíbí, že zejména naši vrcholní politici se o novinářích vyjadřují jako o hnoji a škůdcích. Podle mě už to dávno překročilo únosnou mez. Včera jsem kvůli tomu koukala na Události a komentáře, kde se rozebíralo, že vlastně novináři často přebírají práci policie, která nepracuje tak, jak by měla.
Proč asi?
Takže jedinou skutečnou pojistkou demokracie jsou svobodná média, která jako jediná vytahují zpod koberce kauzy, které by si tam jinak pěkně vyhnily. Občan přece nemusí vědět všechno.
Vrcholem je pro mě včerejší (ne)vyjádření soustrasti našeho prezidenta pozůstalým.
Když už u kohokoli z nás selže prachobyčejná slušnost, je to alarmující.
Včera ráno, když jsem se o smrti slovenského novináře a jeho přítelkyně dozvěděla, první, co mě napadlo, bylo, co na to náš prezident řekne, když on sám trvale přispívá k dehonestaci novinářské profese. Nepřekvapil mě.
 
Mezi novináři mám kamarády, ale postupem let si skoro všichni z nich našli bezpečnější novinářskou práci kytičky, poličky a celebrity.
Vůbec to nepodceňuju, protože z jejich vyprávění vím, jak je dnes složité obstát i u substrátu na květiny, když tlak šéfredaktora, direktora a korporačních mašinérií je masírkou celého novinářova těla i duše. Co se bude muset stát tady, aby se situace opět znormálnila, radši nedomýšlím.
Nicméně ty, kteří mají odvahu dělat investigativní žurnalistiku, bychom si měli hýčkat.
Ve svém vlastním zájmu.
 
P.S. Zítra nesu notebook do servisu, tak nevím, jak dlouho budu mlčet :)
 
 

14 komentářů:

  1. Najhoršie je, že ani dušovanie sa Fica a Kaliňáka a policajného prezidenta a vypísaná miliónová odmena nezmenšila hrôzu a nedodala dôveru tomuto systému, myslela som na prezidenta Kisku, ktorému ešte verím, čo on na to, čo urobí...

    OdpovědětVymazat
  2. štítek odpovídá... a o střílení n. se naši vrcholní politici, možná i pan prezident nedávno podobným způsobem vyjevili, už to ani není hnus, je to bezvládí

    OdpovědětVymazat
  3. Skvěle napsano, je to tak smutne a já bych tak ráda byla vesela.....tím myslím tu zbytecnou smrt a hlavu naší země.....jak mám být veselá? Přesto se snažím....díky za váš blog!!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. ...a Babiš chce odvolat šéfa GIPS.Je mi z toho úzko.

    OdpovědětVymazat
  5. Ak máte záujem, prečítajte si, kvôli čomu mladí ľudia zomreli. Ten článok je hodnotným základom pre scenár na film o mafii.
    https://www.cas.sk/clanok/663013/posledny-text-zavrazdeneho-novinara-kuciaka-27-siahaju-chapadla-mafie-do-nasej-politiky/
    D.A.

    OdpovědětVymazat
  6. Nevím, co se ještě musí stát, aby


    Taky je mi úzko z toho, co dělá předseda vlády a prezident. Co nás s nimi ještě čeká a co na to jejich voliči? Děkuji za příspěvek :) Eva



    OdpovědětVymazat
  7. Milá Lucie, ono je vůbec v módě zevšeobecňování - např.co podnikatel, hostinský, taxikář to zloděj. Nějak zapomínáme dělení na lepší a horší a svět se stává černobílým. Nemyslím si, že by kvalitní novináři vymizeli, ale otázkou je jaký dostávají prostor (a trošku si rýpnu- nemyslím si, že by kvalitní scénáristé vymřeli, ale jaký dostávají prostor ?). A totéž spisovatelé. V množství balastu pamětí rádoby celebrit, kuchařek, krimi jak přes kopírak dolujeme perličku v podobě knih jako jsou ty Petry Soukupové. Kolik se jim dostává reklamy a prostoru v médiích? Po letech jsem se rozhodla odhlásit noviny. Připadám si jako barbar. Rodiče celý život odebírali dvoje. My s manželem léta MF, teď asi 5 let LN, ale je to k nečtení. Odešel Klíma, zemřel Vaculík, teď byl odejít Rejžek...Poslední kapkou bylo sobotní vydání, kde vedle sebe vytiskli článek o životním jubileu jednoho z našich současných největších umělců pana Jiřím Menzelovi a vedle o ´jelenu Standovi. A že neuhádneš, o kom byl článek delší a měl větší fotku... Je mi smutno a stydno. A teď? Hledáme vrahy nebo viníky?

    OdpovědětVymazat
  8. Lucie, díky za článek, není k němu co dodat. Je to bohužel tak, je to smutné. A ještě smutnější je, že to většině našeho nepoučitelného národa nevadí. Kam to až bude muset dojít ? Blanka

    OdpovědětVymazat
  9. GIPS? To snad ne
    To už raději gyps

    OdpovědětVymazat
  10. Mně celá naše politická scéna nahání hrůzu, Zeman nepřekvapil. Nechápu, že s tím politické strany, které byly druhé třetí ve volbách a dostaly se do parlamentu nic nedělají a nechají ty dva (zeman-babiš), aby si dělali co chtějí. Já tomu prostě nerozumím....aby nebylo pozdě..

    OdpovědětVymazat
  11. A nad GIBSem ode dneška komunista Ondráček...to je fakt dílo!

    OdpovědětVymazat
  12. ...nemůžu na tu hrůzu přestat myslet, jen se mi už čtvrtý den nedostává slov...nesmíme dopustit aby tohle bylo normální! jarka

    OdpovědětVymazat
  13. Koment sa mi staratil, tak ešte raz:
    Hrôza u nás, verím len prezidentovi Kiskovi a ten zatiaľ mlčí..., ani vypísaná odmena milión eur ma nepresvedčila, že to myslia vážne, pokiaľ tam ostanú pri moci tí, ktorí ju ponúkli...kvapka z ich nahrabaného... a EU ma sklamalo najviac-nielen v tomto prípade, ako je možné, že sú tunelované eurofondy a ešte ako biznis a neprijali v EU žiadne opatrenia proti mafii!?
    Dúfam, že sa tieto vraždy ,vlastne ešte detí, už neprekryjú a zburcujú ľudí nielen na Slovensku, ale aj v Európe...

    OdpovědětVymazat