pondělí 23. ledna 2017

Běžky nebo pěšky

Když jsem byla malá, možná ne úplně tak malá, prostě na základce, musela jsem povinně chodit na běžky. Protože byl táta trenér lyžařů. Vůbec mi to nešlo a vůbec mě to nebavilo. Ten "mus" prostě na mě odjakživa nefunguje. Ani na moje děti ne. Stelu přestalo bavit sjezdování, protože s námi musela na kopec. Nikdy by mě nenapadlo, že by šla dobrovolně na běžky. A protože nás už druhý rok ukecávala, abychom jí je koupili, tak jsme podlehli. Sněhu je tolik, že na zápraží nazuje lyže a hned za domem máme pláně. Musím přiznat, že je to nádhera, spousta sousedů už si zakoupila běžky taky a chodí se jen tak projít po polích s dětma, se psem, nebo i sami.
Zítra si jde koupit boty na běžky můj muž. Lyže dostal od mého táty.
Já zatím odolávám :)
 



 
Prosba: Už několik večerů a nocí věnuju hledání vánočního videa, které jsem kdysi viděla a zaboha ho nemůžu najít. Bylo (tuším) v nějakém krátkém lesbickém filmu, kde na Štědrý večer rodina tančila kolem stromku a jejich dcera při té příležitosti všem oznámila, že je lesba. Bylo to neskutečně působivý. Vůbec mi nejde o ten konkrétní film, ani o žádný coming out, potřebuju pro jednu svoji scénu najít tenhle vánoční zvyk - mám pocit, že se to odehrávalo v některé severské zemi. Ale nevím. Prostě se rodina chytne za ruce, zpívá vánoční píseň a chodí kolem stromku.
Kdybyste nějaké takové video měli/ našli, byla bych vám neskonale vděčná. I za jakoukoli informaci.
 
 

11 komentářů:

  1. Zdravím, Lucie, nevím, jestli myslíte právě tohle, ale na youtube to je jako vánoční tradice v Dánsku.
    https://www.youtube.com/watch?v=ccijIaSHYpU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je neuvěřitelný! Tak já to hledám tolik hodin a vy to máte hned! Děkuju. Ještě musím zjistit, co to vlastně zpívají :)

      Vymazat
  2. kolem stromecku se tanci i na islandu, akorat tanci vetsinou deti (ve skolkach, na detskych balech, prakticky kazda predvanocni akce pro deti zahrnuje hopkani kolem stromecku). tipuju, ze tahle tradice (jako spousta dalsich) doputovala z danska, akorat se navic pekne promichala s mistnimi vanocnimi tradicemi - viz treba tady - vousaci nejsou santove, ale islandsti vanocni skritci, mimochodem pekni vykukove: https://www.youtube.com/watch?v=v5mAdrX9wGY

    k danskym taneckum - zpiva se kdeco, tady https://www.youtube.com/watch?v=cWhOqvsPqQc treba zpivaji tradicni vanocni Et barn er født i Bethlehem (v betleme se narodilo detatko - text tady: http://www.ugle.dk/et_barn_er_foedt.html) a tahle vanocni zni povedome i nasincum https://www.youtube.com/watch?v=aNT51EX-9vM :) - - saara

    OdpovědětVymazat
  3. V Dětech z Bullerbynu je kapitola o Vánocích a taky tam tančí kolem stromečku, takže usuzuji, že se tančí i ve Švédsku 😊

    OdpovědětVymazat
  4. Lucie tak já dnes řeším podobnou věc, po letech se dá bruslit u nás ve vsi na rybníce a tak asi půjdeme kupovat brusle :-))). A tančí a zpívá kolem stromu i ve Švédsku, když jsme tam byli za kamarády , tak mě právě zajímalo jak tráví štědrý večer a hned jsem sito vybavila . Krásný dny!

    OdpovědětVymazat
  5. Taky si to pamatuju z Dětí z Bullerbynu. :-) U nás sněhu jen poprašek, takže se běžkuje jen na zamrzlé přehradě. Užíváme si aspoň bruslení, dá se všude. A brusle a hokejky jsou vyprodané!

    OdpovědětVymazat
  6. V Dětech z Bullerbynu to je a je to i v seriálu Pipi Dlouhá Punčocha, ve vánočním díle :).

    OdpovědětVymazat
  7. Mě by teda zajímal i ten lesbický coming- out- musela to být užasná filmová scéna- tak kdybyste někdo věděli, z čeho to je-dejte prosím vědět!! Děkuji, Saša

    OdpovědětVymazat
  8. Dobry vecer, nemohl ten film byt nahodou Fucking Amal (Laska je laska, vyhral i MFFKV?)
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne není, ale tenhle film mám taky ráda!

      Vymazat