Umění nekoupit



Co mě na Ikee fascinuje ... jsou nakupující.
Nejradši bych, kdyby mě Stela nechala sedět pár hodin v instalaci a já si je mohla ještě víc prohlížet a poslouchat, o čem všem se baví. Jenže Stela chce, abych si taky prohlížela. Abych taky nakupovala. Po poslední návštěvě si myslím, že je umění spíš nekoupit. Vždyť je to všechno tak levný! A hodilo by se nám to. Jenže po zaplacení mi to vůbec levný nepřipadá a při vykládání doma se zděsím, kolik zase táhneme zbytečných krámů. 
Nejradši mám Ikea food, protože všechno sníme a nemusím přemýšlet, kam s tím. Přece do bříška!

Minulý týden v Show Jana Krause mluvil Kraus s Jakubem Prachařem o Ikee jako o domu, kde se pohádá i ta nejšťastnější dvojice. Prachař měl dokonce nápad, že kdyby byl právníkem, tak si pronajme uvnitř nějaký malý stánek a udělá z něj Rozvodnu. Bylo to naprosto trefné.
Tentokrát jsem taky byla svědkem hádky manželského páru přímo u oběda. Stačilo by si to zapisovat a mám scénář. Myslím, že si nákup zde užijou jen tlupy kamarádek nebo gayové. Echt chlapům bych venku postavila nějakou záchrannou stanici.

Kdysi jsme chtěli v Ikee točit jednu hádací scénu do filmu, ale ukázalo se to jako nemožné. Protože filosofie tohoto giganta je založena na štěstí. Zboží z Ikea z vás udělá šťastné lidi.
Na spoustu žen to funguje.
Závidím.


28 komentářů:

  1. Lucie, tak to jste vystihla přesně. Když jsme vloni vytáhly s dcerou poprvé manžela na nákup super postele, byl tak naštvaný tím, že to ještě sám nakládá na vozík (a to se před tím posilnil vším možným v Ikea foodu). Průběžně jsme se ještě stále mobily navigovali, kde jsme, protože seděl celou dobu na jídle. Se slovy: "Sem už mě v životě nikdo nedostane", jsme odjížděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Být někým zásadním, kdo má v Ikea slovo, tak příští strategický rozvoj zaměřím na muže. Co pro ně zřídit, aby tu tolik netrpěli? Takhle to připomíná trochu porodnici ...

      Vymazat
  2. No,trpíme tam, najmä muž, všetky ,,diagnózy,, sa tam zosilňujú!(určite by sme prispeli do scenára...)
    (a obaja sa mykneme pri hlásení z detského kútika... )
    Ale doma už spriadam čo si nutne kúpim nabudúce:-)
    Takže ani s ňou, ani bez nej?(teraz sa mi tam ale páči veľa vecí:od korkových,sisalových, bambusových...)
    PS: V aute vidím väčšinu toho, po čom sme siahli aj my...
    Ten váš ,,hajzlík,, je tak pekne (industrialno) jednoduchý, strop a dvere, och!...svetlo máme aj my.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje jsou jen barvy, štětce a jídlo. Ostatní jde za Stelou :)

      Vymazat
    2. Tak som ako Stela :-)
      PS:,,Hajzlíkom,, som myslela WC v predošlom poste:-)

      Vymazat
  3. Uz parkrat som bola v Ikea s presnym cielom -to a to a nic viac alebo iba sa rychlo najest po vylete a dari sa! Proste si poviem, ze nic nekupime. Tvrdohlavcom sa dari:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se mi to taky povedlo - jít tam jen do servisu pro jeden konkrétní šroubek. Ale to musím jít s mým mužem :)

      Vymazat
    2. Na druhej strane- ist tam s mojim muzom, ked nieco chce(napriklad ram na obraz alebo hodiny na stenu, co samozrejme nepotrebujeme), to je peklo! To sa mozem zaradit do toho zastupu trpiacich muzov:))), to i nasa 12rocna dcera prosi, aby sme uz isli a pockali ho v aute:)

      Vymazat
  4. Rozhovory nakupujících v Ikea jsou nejlepší, připomnělo mi to tenhle komiks http://goo.gl/h9KcLX. Mého muže jsem tam nikdy nedostala, pohádali jsme se už jenom o tom, že tam pojedeme, takže když už je to třeba, tak sama, bez kreditky a jen s pár bankovkama v kešni, to funguje ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja si to tam uziju, jezdim tam rada, ale hlavne SAMA! Jinak je to opravdu narocne. A u kasy se divim uplne stejne, vzdyt mam jen par veci!? Ze si pak radeji nakup v oddeleni jidla rozmyslim, jen susenky pro deti:-). M.

    OdpovědětVymazat
  6. taky ráda poslouchám, co tam kdo říká:)jezdím si tam občas teď před stěhováním s maminkou a vždycky se musím smát, jestli někdo poslouchá, co si povídáme, tak, jako já poslouchám, co řeší ostatní:)
    jednou, to jsem byla těhotná, jsme si museli do ikey s mužem, hrozně tam nechtěl, já ho přemluvila, dali jsme si krevetový rizoto a pro něj ještě mini víno. Najednou měl hrozně dobrou náladu a hrozně si to užíval, lítal po nákupním domě a komentoval každý věšáček:)

    teď nás čeká kuchyně. věřím, že to spolu přežijeme ve zdraví, jsme spolu od šestnácti a už (za měsíc) svoji deset let:)

    s tou porodnicí to sedí:)

    p.s.:ta květinka na novém okně je krásná, už už jsem ji pořídila klukům na okno. v poslední chvíli jsem si to rozmyslela. František by to jistojistě otrhal:)

    OdpovědětVymazat
  7. ehm tak počítat neumím, ale to nevadí. sedm svoji, deset spolu.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc nerada opakuju to, co říkají ostatní, ale tentokrát opravdu nemohu odolat.
    Při občasných návštěvách v IKEA můj muž posedává v pokojíčcích před modelem televize (asi mu to připomíná domov). Už jsem ho našla i ležet na posteli.
    V lednu jsme tam vybírali kuchyň, bohužel nikoli domů. Já byla postupně odhodlaná, nadšená, nerozhodná, vyčerpaná, nesoustředěná. Moc jsem to potřebovala s někým sdílet. Jenže, viz předchozí odstavec, nebylo s kým. V jedné kuchyni postával párek gayů, taky se plánovali. Cítila jsem zcela zásadní souznění a moc jsem toužila jít k nim bydlet.
    Vyvrcholením nákupu (a odměnou mému muži) bylo to, že mě v závěru akce vyvolávali rozhlasem, protože jsem ztratila platební kartu. No, ztratila ... v bankomatu jsem ji nechala.

    OdpovědětVymazat
  9. Na prudění nemusíte být muž. V loni jsem byla v Ikea s tetou, sestřenicí a neteří. Byly
    to neskutečně dlouhé 3 hodiny. Já chtěla jen svíčky a baterie a ony koukaly snad do všech šuplíků. Ke konci už jsem je popoháněla a nedovolila ani kafe :o))))
    Martina

    OdpovědětVymazat
  10. Zrovna dneska jsem se zamýšlela, že se v Ikei zastavíme. Iniciátorem byl muž. Ale došli jsme k závěru, že tam nic nepotřebujeme a budeme raději u nás doma... zázrak...

    OdpovědětVymazat
  11. Díky vzdálenosti- dve hodiny pres more, dve v aute- se do Ikea dostanem max.jednou za rok. Muj muz ji miluje- jede tam vzdy pripraveny, pres net predvybrano, premereno a uziva si to- on vubec desne miluje nakupy, v potravinach je klidne i dve hodiny-coz ja jsem pravy opak- prolitnout, nabrat a platit. V Ikea se rada cournu, ale tempo meho muze tam, je i na mne moc:-)
    T.

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Lucie, přečtěte si k tomu Horrorstör, mě to sedělo.... http://www.databazeknih.cz/knihy/horrorstor-230391
    Ester

    OdpovědětVymazat
  13. Vždycky jsem prohlašovala, že bych v Ikee mohla bydlet. Všechno se mi tam strašně líbilo. Ale jsme ve věku, kdy se většina našich přátel zarizovala a mě přestalo bavit, ze TI maji stejný obývák, TAMTI maji naši ložnici, ONI mají doma snad celou Ikeu a po pár letech si člověk řekne, že na to, jak je to zboží nekvalitní, je to sakra drahý. Mají krásný doplňky a takové ty drobnosti, kterým se člověk neubrání, ale věci na více sezon- to je katastrofa! A taky si myslím, že v těch drobnostech je maličko té strategie. Při každé návštěvě si totiž můžete něco málo koupit a pak neodoláte se tam pokaždé zastavit. Co na tom, že ty drobnosti ve finále stoji pátnáct set. Kdysi jste o Ikee ve svých článcích zauvažovala ( asi rok, možná více, nazpět ) já tam na základě vaši úvahy od té doby nebyla. A jezdím od té doby okolo s chladnou hlavou.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak my si ikeu iživame v klidu s manželem i dětmi,nehadame se ani doma ani v ikee,takže pohoda,eliška.

    OdpovědětVymazat
  15. Ikea. miluji ji , celou cestu něco ukládám do velké tašky, uspokojuji své tužby a u pokladny to vše nechám a kupím si papírové ubrousky.
    A mám pocit vítězství.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak už vím, proč Ikea zdražuje....musí platit uklízeče odložených nákupů....:-)

      Vymazat
  16. Nejlepsi z Ikey bylo sledovat dva homosexualy,jak se snazi dostat dvoumetrovy fikus do maleho fiatka.
    Na nakup posilam chlapa- lovce, nejdrive je ho potreba pritlumit dvaceti masovejma koulema, potom, aby nezival, prolit hrdelkem litrik dva bezedneho kofeinoveho napoje. Ale s mirou, aby v doplncich nepotreboval curat. No a potom snadno a rychle si v samoobsluznem skladu hnout se zady, zaplatit na rychlopokladne ( jak jenom deset polozek???), nasledne zbourat vozikem hradbu brusinkovych dzemu, sezrat parek v rohliku s pullitrem kecupu, protoze je gratis a hajdy domu. Takhle nakupujeme leta�� Jana&comp

    OdpovědětVymazat
  17. Když byly děti malé, byly jsme s nimi se sestrou v Ikee. Děti se v tu dobu učily včas si říct na WC. Jenže syn si řekl v momentě, kdy už se začal kroutit a ač WC bylo poměrně blízko, v tuto chvíli to bylo enormně daleko. Bylo nutno jednat okamžitě! Jelikož jsme byli blízko samobslužného skladu, tak jsme s ním rychle zaběhli do jedné málo frekventovalé uličky a se sestrou jsme sbíraly moč do plastových kelímků, které tam nebo alespoň v tu dobu měli u barelů s vodou. Syn naplnil jeden, rychle druhý a nakonec i část třetího! Zřejmě měl močový měchýr naplněný na maximum. Jenže co s naplněnými kelímky? Někdo z nás dopil zbytek vody v půllitrové PETce a obsah kelímků jsme přemístili do PETky, kterou jsme následně vyhodili do koše.

    OdpovědětVymazat
  18. Koloběh vody v přírodě. To jsme se učili ve škole.

    OdpovědětVymazat
  19. Můj manžel bude asi gay. :-) Já vyberu na netu a on tam zaskočí. 1x ročně se nám povede společná návštěva, kdy vím, pro co jdu nebo na co se chci podívat a na nic ostatního nekoukám, tak to bude asi tajemství naší klidné návštěvy IKEA. :-) Iveta

    OdpovědětVymazat