K očkování/ kočkování




Minulý týden jsem nechala Stelu naočkovat proti rakovině děložního čípku - to je odpověď i pro vás, které jste se mě ptaly, jak jsme se nakonec rozhodly. Je to last minute, protože první dávka musí být do. 14. narozenin a ty má Stela za chvíli (aby to proplatila pojišťovna). Uvědomila jsem si, že jestli bude čilá jako její bratr, tak do roka a do dne u nás bydlí nějakej frajer.

Na tohle téma často diskutujeme s kamarádkami, některé míní, že sex by se měl dětem oficiálně (to jako doma) povolit až ve chvíli, kdy budou mít rozum. Hm. Až budou mít rozum, tak už rozhodně s námi bydlet nebudou, možná nebudou mít už ani chuť se milovat. A sex je zdravý a zábavný v každém věku (od patnácti výše, abych nebyla nezákonná). A pokud včas nenaberou zkušenosti, tak je dohánějí ve čtyřiceti. Tajně.
Ale to je každýho věc, já rozhodně nejsem moralistka.

S Kryštofem tu během střední školy bydlelo několik slečen, žádná nám soukromí nevzala, naopak vzpomínáme na ty časy dost nostalgicky. Máme zkrátka rádi, když je nás doma celá velká hromada. Jo, a chodila jsem před slečnami klidně neučesaná, v pyžamu, s migrénou, s nemocí a tak. Žádný přetvařování. 
Takže se těšíme, koho přivede Stela. Ona si pořád myslí, že to bude Petr Lexa. Já si to teda nemyslím ani trochu, úplně stačí, že s ním virtuálně bydlíme už teď. Ale nakonec ... kdo ví. 
Hlavně ať jsme všichni zdraví a šťastní.

23 komentářů:

  1. Teda Stela je kočka! Kdy se to překulilo, dítě v ženu s makeupem? Vnímáš tu rychlost času, nezastavitelného?Doufám, že viroze jsi dala zabrat přes víkend a je líp. Moc Vás zdravím Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo, díky a zdravím též! To dospívání je zběsilé, každý den boj, všechno naruby a zmatek. V dceři, v matce. Přeju si jenom, abych to ustála!

      Vymazat
    2. nezabije tě za tenhle článek :-) já bych určitě měla s dcerou problém - a to je jí teprve jedenáct

      Vymazat
  2. Máme stejný názor na sex mladých, máme dnes už 16 letou slečnu a řekli jsme po 15 a bezpečně, takže když se zamilovala, neměli jsme problém, aby se u nás scházeli a případně i přespal. Pokud to budou chtít udělat, tak to udělají kdekoliv jinde a my se to nedozvíme. Takže radši vždy něco povolíme, ale máme to trošku pod kontrolou :-)Ona snad ocení jednou, že jsme jí dali důvěru.

    OdpovědětVymazat
  3. Tady muzu jen souhlasit.
    A obdivuji tu presnou ocni linku! Uz skoro ve 14! M.

    OdpovědětVymazat
  4. Stela je kúzelná :-)
    Mne sa tiež plní dom (ale) mládencami: zať, Milo, Janík má 16, Dorka tu tiež mala kamarátov, ktorí prespali v noci...ale v pyžame a s potravinovou intoleranciou (WC) to nezvládam (tak) kľudne...ale mám to rada a to ma dáva do kľudu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...Dorka tu mala kamarátov, ktorí prespali, mali akýsi festival...u nej, ako aj u staršej dcéry, dôvera....
      ...cudzí mládenci mi narúšajú súkromie, ale byť pospolu to vylepšuje...

      Vymazat
  5. Stele to moc sluší,....... ale Lexa bude u nás:-)Hezké dny Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Lucko, vy taky? Bydlíte s Péťou Lexou? Hm, my taky - akorát mám doma kluky... se musím zamyslet... chystáte se v pátek na Utubering? (ha, se ve svých 42 letech začínám orientovat...). JanaT.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí pro Stelu a její kamarádky jen pojedu, už jdou letos bez mého dozoru. Hurá!!!!

      Vymazat
  7. Tedy nechce se mi opravovat a tak jsem sem zase vlezla a budu asi prudit, ale fakt to myslíte všechny vážně? Přišlo mi směšné, že jsem ve dvaceti přijela za svým přítelem poprvé k nim domů a nechali mě spát s jeho sestrou, ale tohle je druhý extrém. V patnácti nechat dítě souložit v domě (kde jsou i rodiče) s přítelem. No to vidím i na okamžité předepsání antikoncepce, protože, kdo by zdržoval s kondomem, vždyť se znají... Já být teda tím klukem i vaší dcerou, tak do toho doma nejdu. Jsem asi poslední matka v této zemi, co tohle do 18 prostě nedovolí. Jsem absolutně proti. Ať si hledají cestičky jak být spolu, ale doma? Nedělám si iluze, že to dnešní mladí dělají až po svatbě, ale podporovat to v takto raném věku je podle mě nesmysl. Souhlasím, že sex je zdravý a zábavný, ale jen skromně připomínám, že koitus někdy končí těhotenstvím. A může se to stát i s kondomem, i poprvé, i při braní antikoncepce. A těhotenství by mělo v tom nejlepším případě skončit narozením miminka.
    Jsem z toho úplně perplex, paspartes i per partes.
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hano, do 18 nepovolíte ?
      A myslíte, že se váš budou ptát ?
      Věřte, že do jiného stavu se dá přijít i k velké přestávce.
      A to jistě snadněji, než v rodičovském domě....
      Mému synovi bude v září 15.....a já doufám, že se také nebude bát jednou přivést slečnu domů.
      Kamarádky a kamarády si vodí a mám je všechny moc ráda, jsou milí, slušní a ráda se tu s nimi potkávám. :-)

      Vymazat
    2. Až na tu striktní hranici osmnácti let s vámi souhlasím, taky by se mi nelíbilo, aby dcera žila od patnácti čilým sexuálním životem přímo nám pod nosem, je mi jasné, že když to bude chtít udělat, udělá to, ale taky bych tomu nechala trochu tajemství a romantiky, těšit se na sebe, apod. Samozřejmě je už dneska náležitě poučena, ale myslím si, že takové to vodění za ruku a platonické zamilování má taky něco do sebe. Ve chvíli, kdy nám přivede někoho domů, tak už to beru jako malinko vážnější vztah. Tak to mám alespoň já. Naštěstí má dcera ve svých čtrnácti a půl ještě jiné priority a je mezi nimi i škola a já jsem za to ráda i když taková ta školní láska tam asi právě teď probíhá :-)

      Vymazat
    3. Naštěstí toto rozhodnutí už je na každém rodiči, není žádný kazatel, který by nám říkal jak to máme dělat,vy jste se asi zasekli ve vašem mládí, protože dnešní doba je úplně jiná. Moje dcera studuje střední uměleckou školu má vyznamenání, prošli si obdobím vodění za ruku, chození do kina, chození po městě. Nikdo tu nepsal o tom, že naše děti myslí jen na sex :-) a jde do postele s prvním klukem na prvním rande. Ale proč tu vlastně obhajuji svůj život? Každý žije podle svého rozhodnutí.A já třeba bych své dceři v životě nenarvala antikoncepci, fuj takové svinstvo, které ji zaneřádí celý organismus. Používali gumu a neměli s tím problém a neměla problém o s tom se mnou hovořit, tomu se říká otevřený vztah se svým dítětem. Asi vám dcery moc nesdělují co?

      Vymazat
    4. Já si chci taky obhájit svůj život, můžu?
      To je právě super, že každá rodina to má jinak. A že vlastně neexistuje nic, co by mě zviklalo. Není nikdo, kdo by nakazoval, jak je to správně - snad jen víra, morálka, slušnost, tradice, kultura??? Mě prostě jen překvapilo, jak se zde komentovalo pouze souhlasně. Ale teď se vlastně divím, že jsem se divila. Proboha, co jsem čekala, sem přece chodí komentovat jen podobné typy žen, s podobnými vzorci chování, životním stylem, vzděláním atd. jako má autorka blogu.
      My prostě máme magickou hranici 18 let, je na ní navázáno - tetování, piercing, čundr s klukem, přespání přítele doma, návštěva u přítele doma, nabarvení vlasů na zeleno (modrá je přislíbena na červen), vyholení hlavy, čundr po Čechách, pracovní brigáda v zahraničí (pracovní brigády v Čechách jsou požadované od 15 let a já s nimi vždy souhlasím)- dcery to vědí a souhlasí. Věřím, že je to až zas netraumatizuje. Všechno má svůj čas a pokud to akceptují a zatím ano, tak jim asi naše důvody přijdou relevantní. A mimochodem, dozvím se téměř všechno, jen něco prostě něco ani vědět nechci - soukromí je soukromí.
      A ještě bych ráda reagovala na to, že doba je jiná - to je vždycky, ale tradiční vzorce chování jsou prověřeny staletími - na každé mladé generaci je, aby je podrobovala zkouškám a bořila je - a pak se k nim oklikou vrátila.
      Už jen paspartes Hana

      Vymazat
    5. Hano, souhlasím s vámi.

      Vymazat
    6. Neberu nikomu jeho názor, jenom mě udivuje, proč mě čtou lidi, kteří se mnou permanentně nesouhlasí. Já blogy, které nejsou naladěny na moji vlnu, vůbec nečtu, protože nemám potřebu autorky neustále "opravovat". I já jsem mnohem radši, když můj blog čtou ti, kterým něco dává a ne, že je pořád jen vytáčí. V tom jaksi nevidím smysl.

      Vymazat
    7. Já se tedy omlouvám, ale doufám, že moje příspěvky nejsou urážlivé. Není to tak myšleno, není mým cílem někoho urazit. Na tento blog jsem narazila náhodou, přes odkaz z jiného blogu zaměřeného na bydlení. To, že diskutuji, nebo spíše říkám své názory není přece nic proti ničemu.
      Jen mě to zase zaujalo. Myslela jsem, že o to jde - ty příspěvky přece mají zaujmout.
      Asi tedy nechápu princip blogování.
      Platí tohle? - Budu dávat příspěvky pro čtenářky, které musí splňovat minimálně dvě podmínky: zajímá je to, co píšu a zároveň vždy souhlasím s tím, co píšu. Takže jde jen o to potvrzovat si, že moje myšlenky a nápady jsou akceptovatelné někým jiným. -- To ale nedává smysl. Vždycky se najde někdo, kdo má odlišný názor.
      Já jsem si myslela, že blog je něco jako deníček a lidé, co veřejně dávají najevo soukromé záležitosti tímto způsobem, to dělají, protože je zajímá názor té veřejnosti, které to předkládají.
      Chtěla bych slíbit, že už komentovat nebudu, ale asi bych to porušila. Někdy prostě nakouknu. A rozhodně není pravda, že permanentně nesouhlasím. Zrcadlo se mi líbí. Jestli vám to opravdu nějak vadí, tak mě zablokujte, asi to jde ne?
      Hana

      Vymazat
    8. Nevím zda mám s autorkou blogu stejný vzorec chování :-) jsem středoškolačka,manžel vysokoškolák, spolu jsme 27 let, z toho 20 let manželé, chováme se slušně k sobě i ostatním lidem, vedeme k tomu i dcery, dcery vidí, že se k sobě chováme hezky a stále je mezi námi láska, to je myslím dostatečný vzorec pro budoucí život a né to, že jim budu strikně zakazovat, né ty si nedáš červenou barvu na vlasy, počkej si do 18, né ty nebudeš spát s klukem, nebylo ti 18. Jak říkám nám se vyplatila metoda, něco povolit, né povolit vše a né zakázat vše. Jestli to někomu vadí je to jen a jen jeho problém.

      Vymazat
  8. Jako by to bylo včera, když jsem tu obdivovala svérázný pokojíčky pro monster high...a dneska...!:)

    Má dobrej vkus :)

    OdpovědětVymazat
  9. Nedá mi to a ráda okomentuji. Dceři bude letos 17. Bavíme se o všem. Někdy je až tak otevřená, že jsem z toho já překvapená. Ale beru to jako své plus. Nemá přede mnou tajemství. A když jsem se jí ptala na sex tak řekla, že si pamatuje, že jsem i já i její táta řekli, že když má člověk sex s někým, koho miluje, má to úplně jiný grády, než když je to jen tak.
    A že když jsme se na tom nezávisle shodli my dva, tak to tak musí asi být. Takže si ráda počká. A já jsem za to ráda.
    Jinak u nás může v podstatě spát kdokoli, koho včas nahlásí. Máme náhradní matraci, je jen na ní, jaký prostor s tím člověkem bude sdílet. Ať jde o kamarádky, kamarády nebo chlapce.
    Důvěra se mi (nám) vyplácí, oběma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s Vámi. U nás je to obdobné. Synovi je 17 a jak říká, chce si počkat na tu pravou. Je to věc vnitřní zralosti nikoli jen mladického experimentování ve smyslu: můžu, mám ochranu. Nicméně, nechci tady nijak mentorovat. Je to jen moje zkušenost. Syn je skvělý parťák a věřím, že bude i úžasný manžel. Rodina pro nás není jen pojem. Klademe důraz na zodpovědnost. Synovi fandím a jsem na něj - jak jinak - velmi hrdá. Nakonec ono "romantické chození" je úžasná věc, není kam spěchat. Alice

      Vymazat