Abstraktní/ konkrétní

 
Dnes jsem usnula u holičky. Možná díky tomu mám vlasy kratší a bělejší než obvykle. Asi mě nechtěla budit.
Odpoledne jsem nebyla schopná udělat se Stelou úkol z češtiny. Nevěděla jsem, jestli vzduch je podstatné jméno abstraktní nebo konkrétní. Nakonec jsme tiply konkrétní - sáhnout se na něj sice nedá, ale není to ani vlastnost, ani činnost nebo vztah. Nebo snad jo? A co rychlost, pohyb a prostor? Proboha, jak já se můžu živit češtinou? Jak můžu psát pro televizi?!
Pochybnosti mě teď hryžou ve dne v noci.
A není to jen kvůli úkolu z češtiny.
 
 

11 komentářů:

  1. tohle jsem taky nikdy nevěděla, asi se nad tím nesmí moc přemýšlet (vystudovaná bohemistka, ehm)
    vlasy bezva! taková světlá se mi líbí a zároveň se bojím zkusit na sobě

    OdpovědětVymazat
  2. Slovník spisovní češtiny pro školu a veřejnost - kniha všech odpovědí na zásadní otázky lidského bytí. :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tohle tam ale myslím najít nejde...

      Vymazat
    2. Jdu se mrknout - bajo, není to tam! Omlouvám se za mystifikaci!!!

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem jednou usnula u kadeřnice.... když mi myla hlavu.... tak mne nechala prospat :-)) Jediné co jsem se pak zděšeně ptala, zda mi netekla slina či jsem nechrápala.... :-)) Prý ne... :-)) Bylo to v době, kdy jsem finišovala s knížkou a naspala jsem toho fakt málo.... prostě si organismus řekl....
    Tak doufám, že jsi se také pěkně prospala...

    OdpovědětVymazat
  5. http://amapro.cz/datove_zdroje/knihy/cesky_jazyk_8/ceskyjazyk8_23.php

    OdpovědětVymazat
  6. Lucie, podělím se s vámi o jedno telefonní číslo. Uložete si ho, třeba v budoucnu využijete. V mém mobilu má své místo :-) Když vytočíte 257531793 dovoláte se do jazykové porady Ústavu pro jazyk český. Mile a ochotně tam s vámi proberou co budete z češtiny potřebovat. Já jsem tam volala nedávno, když jsem jednala s klientem, který se jmenuje Vích, a já několik dní nemohla přijít na vzor podle kterého se jeho příjmení skloňuje. Zdravím, Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuju mockrát všem, které jste mi chtěly pomoci (a pomohly!). Nad zlato je to úžasné tlf číslo!

    OdpovědětVymazat
  8. Těm pochybám rozumím. Nejméně jednou za rok to balím.

    OdpovědětVymazat
  9. Těm pochybám rozumím. Nejméně jednou za rok to balím.

    OdpovědětVymazat