Záhrada/ Jakému filmu se podobáte vy?


V Říčanech ruší už poslední půjčovnu dvd. Kam budu chodit? Opravdu mám ráda to staré klasické pouštění filmů, nenaučila jsem se cokoli hltat přes obrazovku notebooku. Tak jsem si aspoň nakoupila pár filmů. Nezapomenutelný je pro mě film z roku 1995 Záhrada (režie M. Šulík). Na tento poetický film jsem do kina vytáhla svého kamaráda a několik dalších dnů, týdnů, i let (v podstatě až doteď) se kvůli němu hádáme - když na něj přijde řeč. Jemu připadal falešný, zinscenovaný, nepravdivý ... už v kině s ním hlasitě nesouhlasil a vrtěl se. Zatímco já jsem byla v sedmém nebi. Připadalo mi, že v tom filmu bych chtěla žít. Jsem tím pádem taky falešná, zinscenovaná a nepravdivá?
Pak jsme Záhradu viděli s mým mužem. Naschvál jsem mu dopředu nic neříkala. Jemu ten film přišel zvláštní. A řekl, že mě v něm viděl. Že jsem mu podobná.
Jakému filmu se podobáte vy?

3 komentáře:

  1. Bohužel jsem ani jeden z těch Vámi uvedených filmů neviděl, ale znám jiné filmy, které mohu vidět mockrát a dovedu se do nich dobře vžít, protože mi připomínají můj osobní zážitek, Třeba "Sleeples in Seattle" s Mag Ryan a Tom Hanksem. On vychovával sám syna, já dceru...

    OdpovědětVymazat
  2. Prolomit vlny - Lars von Trier, ach jo

    OdpovědětVymazat