Doma nejlíp

Výlet do nemocnice. Nesnesitelná bolest břicha, tlak 200/115, takže rychle na příjem. Narvaná čekárna, ale s heslem STATIM všechny předběhnete. Dg: cysta. V pátek operace, naštěstí to šlo laparoskopicky. Hurá. A ještě byl volnej nadstandard! Sice vypadal jak z filmů Karla Kachyni z minulého století (moc bych nedala za to, že Městem chodí Mikuláš se natáčel přímo tady). Koupelnu jsem měla přes hlavní chodbu v kumbále s bezpečným i nebezpečným odpadem, a že není jen moje, jsem zjistila, až když několikrát nebyla volná. Dělila jsem se ještě s jinými nadstandardy. Půl metru vysokej rantl ke sprchovýmu koutu se překonával po operaci opravdu těžko, byla to výzva! Ale pokoj byl jenom můj a v něm televize! Takže jsem se dívala na olympiádu a to mi udělalo moc dobře. Ta Ledecká, co?!
Jsem ráda, že to mám za sebou (doufám tedy) a nechci se rozepisovat o našem zdravotnictví. Protože to je prostě systémově v hajzlu. Jakmile zdravotníci zjistí z papírů, že píšu, dozvím se i to, co nechci. Ale ono stačí i jenom pořádně koukat a poslouchat.
 
Všechny nedostatky supluje obrovské nasazení sester, sanitářů a doktorů. Jsou to fakt hrdinové. Přestože nemocnice v centru Prahy, prostředí příšerné, při čekání za dveřmi operačního sálu cítíte ohřívané obědy z platových krabic a chodba vypadá, že na vás za chvíli spadne kus omítky. Možná i zdi. Jenom se děsíte, jestli takhle starejma přístrojema i operují ...
Já bych asi v takovým prostředí nedokázala pořádně pracovat, protože mě to hrozně ovlivňuje. Jenže oni nemají na výběr. Doma na stole nikoho řezat nemůžou.
 
Vtipnej byl ještě jeden pan doktor, kterej přišel z úplně jinýho oddělení a v rámci předoperační prohlídky mi vynadal, že se podílím na seriálovejch shitech, který oblbujou národ, asi se holt neumím živit jinak. Což je velmi osvěžující, když to slyšíte pár minut před operací. Ještěže mě neoperoval, to bych fakt měla strach.
 
Kontrolní otázka: Jak otevřete okno, abyste vyvětrali, když jeho dolní klička je minimálně dva a půl metru vysoko?
 
 



Tohle už je lepší výhled :)
 
 

23 komentářů:

  1. Milá Lu, tak snad už jsi v pořádku a doma a už bude jen lépe! Moc Ti to přeji. Uf a to prostředí..to nemocnému tělu nepřidá. Opatruj se a šetři se! Objímám na dálku M.

    OdpovědětVymazat
  2. bože, hlavně ať je jen a jen lépe! Prostředí depresivní - nezměníte žánr? :)) Přeji hodně zdraví a.l

    OdpovědětVymazat
  3. Upřímně..jsem na mateřské a zpět do procesu se mi vůbec nechce. Ať je lépe.

    OdpovědětVymazat
  4. Lucie, klid :) Jste vzdycky tak hyn z toho, kdyz musite v CR na nakup nebo do nemocnice :D Pojdte do Rakouska/Svycarska. Je to hezci, ano. Taky to musite zaplatit cash a na danich. A trochu ma pan doktor pravdu, vecne doktorske serialy delaji doktora z kazdeho u telky a pak se teprv spatne pracuje-jak kdyby nestacily ty kulisy za zenitem... A s ditetem chci jedine ceskeho doktora. Operuji novymi vecmi-do tech se investuje, nezbyva na chodby a sprchy. Znam to z porodnice. Su rada, ze jste v poradku. Zdravim! Nikol

    OdpovědětVymazat
  5. No to jsou hrůzy, ty zdravotní potíže :(
    Brr, asi vždycky potkají toho, kdo je snese. Takže někoho jinýho než mě. Každopádně přeju, ať už je jich šlus.

    OdpovědětVymazat
  6. Nadstandart na sestinedělí dost podobnej, ještě s ledničkou co se každou pul hodinu zapíná, tikajicima hodinama a sprchovým závěsem se žlutým ombre efektem, jak tam všichni curaj do sprchy.

    OdpovědětVymazat
  7. Teda. Já měla v Havířově nadstandard před 18 lety a to byl luxus. Krásná koupelna u pokoje. Každé ráno telefon, co si vyberu z menu na oběd. Sestřičky milé.

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý večer, paní Lucie, říkala jsem si, že se něco děje, příspěvek dlouho nebyl. Ale že to bude z tohoto důvodu jsem vůbec nečekala. Myslela jsem si, že píšete. Tak Vám přeji, ať jste brzy fit ,a třeba tyto zkušenosti uplatníte při psaní. A doma se nechte taky jednou hýčkat a obskakovat. Přeji jen vše nejlepší. Miluše.

    OdpovědětVymazat
  9. At je lepe.Ja lezela v lednu 16 dni v mistnim plicnim sanatoriu se zapalem plic.Skoda,ze jsem smazala fotky,uz jsem tu hruzu nechtela mit v mobilu.Jeste ted je mi zle,kdyz si vzpomenu na to prostredi,spolecnou jednu sprchu pro cele patro, zachod, kde vysedavaji muzsky protoze jsou liny chodit pres celou chodbu..a celkove hnus.Zachranil me personal (nechapu jak v tom muzou pracovat,diky a smekam) a televize..Katka

    OdpovědětVymazat
  10. Paní Lucie, držím palce, ať se brzy zahojíte, jak na těle, tak z toho nemocničního středověku. Zaznamenala jsem, že tu delší dobu nejste a ona nemoc! Myslela jsem, že se ještě kloužete v Alpách!
    Podobnou zkušenost s nemocnicí jsem měla já sama před časem na Karláku, děs a běs, doktoři super, ale prostředí hrůza, uklízečky jedním hadrem upatlaly kde co, cizinky...
    taky jsem 4 dny po operaci zdrhla k dceři domů. Ale když jde o život, co naděláte.
    A mám zkušenost, kterou tady ani nemohu napsat.
    Pamatuji, kdy učenky/zdr.sestřičky každý den přišly, vše umyly, postele ustlaly, pacoše upravily a pod.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Lucko, držím palce, ať je brzy lépe... a podle popisu tipuji Karlák... měla jsem tam z toho stejný pocit ... brrrr.....

    OdpovědětVymazat
  12. Ani ta óbr telka nezamaskovala to, že Městem chodil Mikuláš fakt tam:))). Konec srandy! Přeju brzké vyzdravení:)*

    OdpovědětVymazat
  13. Lucie, přeji ať je brzo co nejlíp.
    A sorry, ale já litovala, že jest se kdy dívala na některý z dílů z ordinacev r..... po zkušenosti z Podolí jem byla naprosto rozčarovaná. Nebýt toho , že nám tam tam s Andulkou zachránili život, asi bych nad tím kroutila hlavou dodnes:-).
    Hlavně ten pokoj po operaci byl lahůdka ( taky jsem měla pocit, že jsem o několik desítekk let zpátky, dokonalý "hodně"retro a ideální místo na to dostat se do deprese a to i přes téměř idilický výhled na Vltavu a nábřeží) ,naštěstí se i tou dobou rekonstruovalo, tak jsem se šla na dítě podívat skrz chodbu plnou dělníků a prachu, ale pokoj pro matky co tam čekají na mimča až se dopečou, už byl celkem v pohodě až na trochu plísně. Ale je pravda, že ty maminky, tam ten servis řeší až jaklo poslední věc.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Kdyby to bylo všechno načinčaný, ale nikdo nám nepomohl, tak by to bylo k pláči. Ale tohle člověk prostě nějak vydrží a ještě je vděčnej.

      Vymazat
  14. Tak já mám z nemocnic úplně jiné pocity. Byla jsem loni 2x. Poprvé na gynekologii v nemocnici ve Slaném. Pokoj nebyl nadstandard, byly jsme tam 3, ale měli jsme svou vlastní koupelnu přímo na pokoji, polohovatelné postele z Linetu, čisto, světlý pokoj, krásně vymalovaný a sestřičky opravdu výborné. jen ta strava byla prostě nemocniční. Moje snacha, která je slovenka a ze synem bydlí v Bratislavě, se rozplývala jaké je to tam hezké. Podruhé jsem byla na srdeční operaci na Homolce a taky vše naprosto v pohodě. Po svých loňských zkušenostech, kdy mně lékaři ukradli hrobníkovi z lopaty nedám na naše zdravotnictví dopustit. Máca

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý večer Lucie, jsem od ráda, že jste se ozvala. Držím palce, ať je Vám dobře.☺

    OdpovědětVymazat
  16. Lucie,já vám napíšu svůj příběh.Vnučka po x složitých operací nohou,břicha atd si udělala kurs na sanitářku.Sama zaplatila 4000kč.Nastoupila do nemocnice v TŘEBIČI.Jelikož nemoci přitahuje,postoupila už jako sanitářka operaci slepého střeva ve své nemocnici.Hned den po operaci za ní přišla její nadřízená a na lůžku,kde má být klid,podala naší vnučce písemnou výpověd s tím,že ihned po nemoci je propuštěna.Důvod je šikovná,ale mohla by lítat rychleji/ona s tou nohou nemůže/.Napsala jsem paní ředitelce dopis,jak si mohou dovolit ,kde je nějaká etika,dát výpověd na nemoc.lůžku.Atd.Nepřejte si vidět odpověď.Pořád slyšíme,že je nedostatek sanitářů............Hrůza naše zdravotnictví

    OdpovědětVymazat
  17. Od zamilovanosti skok do nemocnice..to jsou teda úlety..držím palce v rekonvalescenci a nepřeji nic jiného než zdraví! I když ta zamilovanost není taky špatná...Ta nemocnice byl Karlák? :o)

    OdpovědětVymazat
  18. Úroveň zařízení nemocnic je velmi různá. Staré nemocnice v centru Prahy jsou asi nejhorší, co se týče prostorů a vybavení pokojů. Personál už to nevnímá (provozní slepota) a sám s tím nic nenadělá. Ale existují i nemocnice prostorné, čisté a nedepresivní ( ale ne v centru Prahy).
    Vendula

    OdpovědětVymazat
  19. Jasné, tak to byl Karlák! Naše Fakultní nemocnice...prostředí strašné, péče však a neustálá starost personálu, jestli mne po operaci nic nebolí, a že fakt nebolelo, na vysoké úrovni. Teď mne napadá, že vlastně nemám moc představu o tom, co je to vysoká úroveň, ale pokud mohu srovnat se starostlivostí a péčí personálu po mých dvou porodech, kde jsem byla každému úplně fuk a to před porodem, při porodu a po porodu také, tak na strááášlivě vysoké úrovni! Přeji brzké uzdravení!

    OdpovědětVymazat
  20. Tuto hrůzu že máte v Praze???To snad neeeee...

    OdpovědětVymazat